بازداشت 50 هزار کودک فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4146126
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

بازداشت 50 هزار کودک فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

براساس اعلام یک مرکز مطالعاتی فلسطینی، رژیم صهیونیستی از سال 1967 تا به امروز بیش از 50 هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، در روز جهانی کودکان بی گناه قربانی تجاوزگری، مرکز مطالعات زندانیان فلسطین در گزارشی از یک پژوهش اعلام کرد که کودکان فلسطینی مورد تجاوزگری سیستماتیک و مستمر رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

این مرکز تأکید کرد که کودکان فلسطینی با دستگیری‌های مستمر و احکام ناعادلانه برای آن‌ها، به صورت هدفمند و مستمر در معرض اقدامات تجاوزگرانه اشغالگرانی هستند که زندگی، آینده و وضعیت روحی و جسمی آن‌ها را هدف قرار می‌دهند.

این مرکز در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی تجاوزگری که به تصویب سازمان ملل رسیده است، تصریح کرد: کودکان فلسطینی بیش از سایرین در معرض تجاوزات قرار دارند و مهم‌ترین اقداماتی که علیه آن‌ها انجام می‌شود، دستگیری‌های شدید و اعمال روش‌های ظالمانه شکنجه در بازجویی و تیراندازی مستقیم در حین دستگیری، مجازات حبس خانگی و تبعید و اعمال جریمه‌های مالی است.

در همین رابطه ریاض الاشقر، مدیر تحقیقات مرکز مطالعات زندانیان توضیح داد که کودکان فلسطینی برای دهه‌ها قربانی تجاوزات اشغالگران بوده‌اند و این اقدامات ناقض تمام قوانین و معاهدات بشردوستانه به‌ویژه کنوانسیون حقوق کودک است.

الاشقر افزود: اشغالگران نه تنها کودکان را دستگیر و شکنجه می‌کنند، بلکه به عمد احکام سخت و تلافی‌جویانه علیه آن‌ها صادر می‌کنند و همچنین جریمه‌های مالی سنگینی علیه آن‌ها وضع کرد که سختی خانواده‌های آن‌ها را مضاعف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مقامات اشغالگر از سال 1967 بیش از 50 هزار کودک را دستگیر کرده‌اند و در حال حاضر هم هنوز 170 کودک را در شرایط ظالمانه و غیر انسانی در بازداشت نگه داشته‌اند که فاقد حداقل استانداردهای بین‌المللی برای حقوق کودکان و حقوق زندانیان است.

انتهای پیام
captcha