مخالفت با سفر رئیس کنست رژیم صهیونیستی به مراکش
کد خبر: 4146141
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

مخالفت با سفر رئیس کنست رژیم صهیونیستی به مراکش

اسلام‌گرایان و مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مراکش، مخالفت خود را با سفر رئیس کنست رژیم به کشورشان اعلام کردند.

مخالفت با سفر رئیس کنست رژیم صهیونیستی به مراکش

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه عربی 21، حزب عدالت و توسعه مراکش اعلام کرد سفر آتی رئیس کنست اسرائیل که قرار است فردا چهارشنبه به مراکش انجام شود را به طور کامل رد می‌کند.

این حزب انجام چنین سفری و حضور احتمالی رئیس کنست در پارلمان مراکش را مایه شرمسازی توصیف کرد.

عبدالله بووانو، رئیس گروه پارلمانی حزب عدالت و توسعه در سخنرانی خود در نشست هفتگی این حزب، با بیان این موضوع از روندی که مراکش در جهت سرعت بخشیدن به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آغاز کرده، ابراز تأسف کرد.

وی تصریح کرد: اگر این سفر انجام شود، مایه شرمساری خواهد بود، به‌ویژه در شرایطی که رژیم صهیونیستی همچنان در حال کشتار غیر نظامیان فلسطینی است و وزیران آن با بازدیدهای تحریک‌آمیز از اماکن مقدس اسلامی قدس در حال به چالش کشیدن احساسات مسلمانان هستند.

بووانو در خصوص عدم همراهی حزب مطبوعش با حامیان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، افزود: حزب ما از روز اول تصمیم گرفت در گروه دوستی پارلمانی مراکش و اسرائیل شرکت نکند.

جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین و مقابله با عادی‌سازی نیز به نوبه خود سفر آتی رئیس کنست رژیم صهیونیستی به مراکش را که به دعوت رئیس پارلمان مراکش انجام می‌شود، محکوم کرد.

این جبهه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین و مقابله با عادی‌سازی، همانطور که مخالفت قاطع خود را با این سفر اعلام می‌کند، از همه حامیان آرمان فلسطین در پارلمان مراکش می‌خواهد مخالفت خود را با سفر رئیس کنست رژیم صهیونیستی و هیئت همراه او اعلام و ابراز کنند.  

انتهای پیام
captcha