سومین کنفرانس بین‌المللی «براهین وجود خدا» در استانبول برگزار شد
کد خبر: 4146204
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

سومین کنفرانس بین‌المللی «براهین وجود خدا» در استانبول برگزار شد

سومین کنفرانس بین‌المللی براهین وجود خدا با حضور فلاسفه مشهور جهان و شخصیت‌های علمی و دینی ترکیه در سالن کنفرانس دانشگاه «آجی‌بادم» استانبول برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کنفرانس با سخنرانی ‌عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  و وابسته فرهنگی کشورمان  در سالن کنفرانس دانشگاه آجی‌بادم استانبول برگزار شد.

در این کنفرانس که متشکل از نشست و جلسات متعدد بود، سخنرانی‌هایی با موضوع «براهین وجود خدا» به زبان‌های انگلیسی، فارسی و ترکی با ترجمه همزمان ارائه شد.

در این کنفرانس عبدالحسین خسرو پناه از جمهوری اسلامی ایران، شعیب احمد مالک، راسل هاول و اساتید برجسته فلسفه جهان، با ارائه مقاله های در زمینه برهان وجود خدا به ایراد سخن پرداختند. در پایان سخنرانان به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این کنفرانس با مقاله‌ای با عنوان «فلسفه شناخت و برهان امکان و وجوب» سخنرانی کردند و در پایان به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.

عبدالحسین خسروپناه استاد تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دریافت‌کننده جایزه بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و پر استنادترین پژوهشگر ایرانی در بخش علوم انسانی isc است.

در ادامه فرکان اوز چلیک، پژوهشگر  ترک به ارتباط هوش مصنوعی با علم ، فلسفه ودین پرداخت. سپس مریم العطار از دانشگاه اردن  اخلاق و ارتباط آن با علم، فلسفه و دین را تبیین کرد، مریم العطار در دانشگاه اردن و آکادمی کینگ در اردن دروس اخلاق، معارف اسلامی، ادیان جهان و فلسفه و در دانشگاه آمریکایی شارجه دوره‌هایی را در زمینه میراث عربی، مقدمه ای بر فلسفه و فلسفه اسلامی تدریس کرده است.

بنا بر اعلام این خبر این کنفرانس به ابتکار «جانر تسلامان» راه‌اندازی شده است . وی یکی از دانشمندان نواندیش ترکیه در زمینه فلسفه و دین است که چندین کتابش به زبان فارسی نیز ترجمه وچاپ شده است و همچنین ‌در پلتفرم‌های یوتیوب به صورت هفتگی به سؤالات دینی و فلسفه ای نسل جوان پاسخ می‌گوید.

پروفسور جانر تاسلامان، نویسنده و فیلسوف سرشناس جهان اسلام است که دیدگاه‌های قابل توجهی در خصوص رابطه نظریه‌های علمی با جهان بینی انسان ارائه کرده است. پژوهش‌های او در بین فلاسفه علم جهان غرب نیز تا حدودی شناخته شده است.

تاکنون دو کتاب بیگ بنگ، فلسفه و خدا با ترجمه رامین کریمی ثالث و کوانتوم، فلسفه و خدا با ترجمه شیما حاجی حسینی از سوی انتشارات سایلاو منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha