رسانه‌های صهیونیستی: توافق صلح با مصر خیالی است
کد خبر: 4146268
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

رسانه‌های صهیونیستی: توافق صلح با مصر خیالی است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ادامه واکنش‌ها به عملیات اخیر سرباز مصری علیه نظامیان صهیونیست، توافق سازش تل‌آویو با قاهره را توافقی خیالی توصیف و تأکید کردند، مصری‌ها چشم دیدن اسرائیلی‌ها را ندارند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنان به بررسی علل و عوامل عملیات اخیر یک سرباز مصری در مرز با سرزمین‌های اشغالی می‌پردازند که به هلاکت سه نظامی صهیونیست منجر شد.

این رسانه‌ها با اشاره به وجود نفرت از اسرائیل در نزد مصری‌ها از شکست توافق عادی‌سازی روابط بین مصر و رژیم صهیونیستی می‌گویند و معتقدند که توافق سازش با مصر خیالی است.

به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در اسرائیل مسئولین تلاش می‌کنند که موضوع عملیات تیراندازی یک سرباز مصری به نظامیان ارتش در مرز با مصر به فراموشی سپرده شود، اما این عملیات ابعاد مهمی بخصوص در حوزه عادی‌سازی روابط با مصر دارد.

حایم لیونسون، روزنامه‌نگار صهیونیست در روزنامه هاآرتص معتقد است که توافق سازش اسرائیل با مصر یک توافق خیالی است و هیچ صلحی بین ملت مصر و اسرائیلی‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مصر‌ی‌ها چشم دیدن اسرائیلی‌ها را ندارند، گفت: مصری‌ها به اسرائیل سفر نمی‌کنند و روابط تجاری بین دو طرف هم که پنهان است.

در ماه‌های نخستین از سال 1980 عادی سازی روابط بین مصر و رژیم صهیونیستی بر اساس توافق کمپ‌دیوید که در سال 1978 منعقد شد،  به مرحله اجرا رسید و دو طرف ضمن تبادل اسرا قوانین تحریم یکدیگر را لغو کردند و برخی توافقنامه‌های تجاری بین دو طرف منعقد شد. بهار همان سال پروازهای بین قاهره و تل‌آویو برقرار شد، اما از آن زمان گروه‌های مردمی در مصر از هر فرصتی برای بیان مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر و امتیازدهی‌های دیپلماتیک به این رژیم استفاده می‌کنند.

بنا بر این گزارش، آنچه مصری‌ها را بیش از همه خشمگین کرده است، محدودیت حضور ارتش مصر در صحرای سینا بود که بر اساس «پیمان صلح» حضور نیروهای مصری به دو سوم شبه جزیره سینا (مناطق B و C) محدود شد. این کافی بود تا بعدها روند توسعه در سینا مختل شود.

یک سرباز مصری، صبح روز شنبه (سوم ژوئن 2023 )، در درگیری با نظامیان صهیونیست، سه تن از آن‌ها را به هلاکت رساند. این درگیری در بامداد و در گذرگاه نیتسانا که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین رژیم صهیونیستی و مصر بنا شده، رخ داد که با واکنش‌های زیادی در داخل اسرائیل و بخصوص از سوی رسانه‌ها همراه شده که آن را گواه شکست قدرت دفاعی این رژیم و توخالی بودن تهدیدهای آن علیه ایران خواندند.

انتهای پیام
captcha