دشمن به‌دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه است
کد خبر: 4146410
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

دشمن به‌دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه است

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی با تأکید بر اجرایی شدن طرح ابلاغی حجاب و عفاف، گفت: دشمن با ترویج موضوع حجاب اختیاری و اجباری و تسری آن به جامعه به‌دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه است.

حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی،  نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در اولین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان که عصر چهارشنبه، ۱۷ خردادماه در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: یکی از مسائل مهمی که در این برهه زمانی باید به آن توجه داشت این موضوع است که، امروز دشمن با ترویج موضوع حجاب اختیاری و اجباری و تسری آن به جامعه به‌دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه است.
 
وی با اشاره به هنجارشکنی‌هایی که در حوزه حجاب و عفاف رخ می‌دهد، افزود: البته چون جنس هنجار شکنی‌ها هر سال متفاوت می‌شود و بعضاً هنجار شکنی‌های فعالانه رخ می‌دهد و ضریب رسانه‌ای در این خصوص پررنگ است، از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.
 
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به موضوع بدحجابی در جامعه و برانگیخته شدن عواطف و احساسات اقشار متدین و مختلف مردمی، و دلسوزان نظام و انقلاب، و موضع گیری‌ها و خواسته‌های به‌حق، از سوی مردم شریف و  دغدغه‌مند، که بعضاً از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم و از فعالان جبهه انقلاب هستند، اظهار  کرد: باید از این اقشار مؤمن و انقلابی و احساسات و عواطف ایمانی اینان که از قلوب پاکشان سرچشمه می‌گیرد، دفاع کنیم که خدای ناکرده احساس ناامیدی نکنند.
 
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان تأکید کرد: باید مسئولان ما برای رسیدن به یک راه‌حل قانونی، عقلانی و مبتنی بر اصول اسلامی و دینی به اجماع برسند، و موضوعاتی که در این‌چنین جلسات بحث می‌شود، باید از روی کاغذ بیرون بیاید و به صورت جدی دنبال و اجرایی شود.
 
وی فعالیت‌هایی را که تاکنون در حوزه حجاب و عفاف نجام شده است را خوب ارزیابی کرد و افزود: باید مجموعه فعالیت‌های ایجابی و سلبی به‌صورت منظم و مرتب با همکاری همه‌جانبه ادامه پیدا کند و برای یک‌سری کارهایی که همچنان زمین مانده با برنامه‌ریزی اصولی فکری بشود و این مستلزم انجام یک عملیات مشترک، در بخش جنبه‌های ایجابی و جنبه‌های سلبی است.
 
نماینده ولی‌فقیه در لرستان آموزش نیروهای امر به معروف و نهی از منکر که اطلاعات لازم را داشته باشند ضروری دانست و اضافه کرد: قطعاً این افراد آموزش دیده در پیشبرد اهداف اسلام، نظام، انقلاب، و ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند مؤثر واقع شوند.
 
وی اجرای طرح فوری عفاف و حجاب را که از طرف ستاد مرکز ابلاغ و ارسال شده را مهم ارزیابی کرد و گفت: تا کنون دستورالعمل‌های مختلف و گوناگونی در ایام محرم به‌واسطه دهه امر به معروف و نهی از منکر و در هفته عفاف و حجاب، ابلاغ شده است اما خصوصاً در مورد طرح فوری عفاف و حجاب، لازم است که همه سازمان‌ها و ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و آموزشی و خدماتی با وحدت و انسجام آن را به مرحله اجرا در آورند.
 
امام جمعه خرم‌آباد تشکیل جلسات هم‌اندیشی در خصوص حجاب و عفاف را کار بسیار ارزشمندی دانست و اظهار کرد: باید در این خصوص به‌دنبال راهکاری باشیم که از ایجاد تشنج در جامعه پرهیز کنیم و نقشه دشمن را نقش بر آب کنیم و مقابل آن بایستیم و نگذاریم که نقشه آنها عملیاتی شود.
 
وی جلسات آزاد اندیشی، پرسش و پاسخ، تبلیغ چهره به چهره، با موضوع ترویج حجاب با حضور متخصصین در این امر به ویژه روحانیت را ضروری دانست و گفت: در همه این موارد همکاری با گروه‌های مردمی بسیار مفید است و آرزومندم که کارها به جدیت دنبال شود و به ماه‌های آینده کشیده نشود.
 
وی افزود: ضروت دارد نشست‌هایی در فرمانداری شهر خرم‌آباد و فرمانداری دیگر شهرهای استان با حضور اعضای شهر ستانی و برخی مدعوین برگزار شود و در مورد برنامه‌های ایجابی و سلبی در همه اماکن و معابری و تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و مکان‌های پذیرایی و آموزشگاه‌ها و مؤسسات علمی و تمام محل‌هابی که نیاز است تقسیم وظایف صورت پذیرد و اجرا شود و نتیجه آن به جلسه ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر ارسال شود.
انتهای پیام
captcha