تشکیل «کمیته تخصصی امور دینی» در اردبیل
کد خبر: 4146484
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

تشکیل «کمیته تخصصی امور دینی» در اردبیل

کمیته تخصصی امور دینی با راهبری اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تشکیل شد.

کمیته تخصصی امور دینیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام سیدمحسن محسنی، معاون فرهنگی تبلیغات اردبیل، ۱۷ خرداد ماه در جلسه کمیته تخصصی امور دینی در سخنانی اظهار کرد: فعالان عرصه فرهنگ دینی باید در حوزه‌های مختلفی اعم از ترویج سبک زندگی اسلامی، ارتقای اخلاق و فرهنگ عمومی، تقویت هویت فرهنگی، دینی و نیز بحث رسانه و فضای مجازی، طرح‌ها و برنامه‌های تاثیگذار ارائه دهند.

وی با اشاره به ضعف مدیریت فضای مجازی در جامعه گفت: فقدان برنامه‌ریزی، عدم مدیریت منسجم و رهاشدگی فضای مجازی و محتوای رسانه‌ای ضعیف و فقدان تعامل با مخاطبین جوان، ضرورت ورود جدی به بحث فضای مجازی و رسانه از سوی فعالین فرهنگی و دینی را می‌طلبد تا با تدوین برنامه‌های مناسب این ضعف مدیریت را جبران کنند. معاون فرهنگی تبلیغات اردبیل در ادامه عدم تحقق وحدت و اجماع فکری دو فرهنگ ایرانی و اسلامی را عامل ایجاد ضعف گفتمانی در حوزه سبک زندگی ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: کم‌کاری و ضعف هم‌افزایی نهاد‌های فرهنگی و دینی، عدم اعتقاد به سبک زندگی ایران اسلامی، تهدید جدی برای فرهنگ جامعه است.

حجت‌الاسلام محسنی افزود: در برخی مواقع ناامیدی فعالان و کنش‌گران فرهنگی از تغییر وضع موجود به وضع مطلوب، باعث افزایش آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه و نیز افزایش قشر خاکستری(بی‌تفاوت و خنثی) و قشر قرمز(معترض و ناراضی) در جامعه است، که رفع این نقیصه فرهنگی نیازمند ارائه طرح‌ها از سوی نخبگان فرهنگی دینی جامعه است. معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: کمیته تخصصی امور دینی متشکل از کنش‌گران و دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ دینی و با هم‌فکری شورای فرهنگ عمومی استان در راستای پیشرفت و اعتلای فرهنگ دینی جامعه فعالیت مستمر و موثر انجام می‌دهد.

انتهای پیام
captcha