اجرای خطوط متروی تبریز با همت دولت پیگیری می‌شود
کد خبر: 4146486
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
وزیر کشور:

اجرای خطوط متروی تبریز با همت دولت پیگیری می‌شود

احمد وحیدی، با اشاره به آخرین وضعیت متروی کلانشهر تبریز، گفت: احداث خط ۲ و ۳ مترو تبریز با همت دولت پیگیری می‌شود.

احمدوحیدی، وزیر کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، احمد وحیدی، وزیر کشور، امروز ۱۸ خردادماه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی خط ۳ مترو تبریز، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت متروی کلانشهر تبریز، گفت: احداث خط ۲ و ۳ مترو تبریز با همت دولت پیگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر خط یک تبریز با چند قطار فعال است، اظهار کرد: فعالیت خط ۲ هم شروع شده است و فعالیت خط ۳  نیز با توجه به دسترسی به مناطق پرجمعیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

احمدی، ادامه داد: اقدامات لازم برای تکمیل خط ۲ نیز با تامین مالی آن دنبال می‌شود و خط ۳ نیز با همت دولت از طریق اوراق مشارکت و منابع شهرداری انجام خواهد شد.

وزیر کشور، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تبریز، خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در این شهر به لحاظ نوسازی ناوگان و خطوط مترو رخ می‌دهد و امیدواریم با تلاش همه دست اندرکاران، نوسازی این ناوگان به سرعت تکمیل شود.

وی با بیان این‌که امروز ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی وارد ناوگان شهر تبریز شد، گفت: امیدواریم این نوسازی ادامه پیدا کند و حداقل ۵۰۰۰ تاکسی دیگر نیز وارد ناوگان شهری شود.

وزیر کشور با اشاره به ضرورت ورود ۱۲۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تبریز، گفت: با توجه به این‌که چندین سال اتوبوس جدیدی وارد ناوگان نشده است،  با تلاش صورت  گرفته، این کار آغاز شده به طوری که تاکنون ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وارد مدار شده است.

وحیدی افزود: برنامه ریزی لازم نیز برای ورود ۲۰۰ اتوبوس انجام شده است و امیدواریم کارخانجاتی که برای تامین آن تعهد کرده‌اند، در واگذاری اتوبوس تسریع کنند.

انتهای پیام
captcha