تجهیز فرودگاه‌های عربستان برای پذیرش زائران حج
کد خبر: 4146817
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

تجهیز فرودگاه‌های عربستان برای پذیرش زائران حج

شش فرودگاه بین‌المللی عربستان سعودی با اتخاذ تدابیر ویژه برای پذیرش 1.7 میلیون زائر خانه خدا آماده و با رعایت استانداردهای لازم تجهیز شده است

به گزارش ایکنا به نقل از پی آر ان نیوز، شش فرودگاه بین‌المللی عربستان که چهار فرودگاه آن در میان 100 فرودگاه برتر جهان قرار دارند، در حالت آماده‌باش هستند. این فرودگاه‌ها با 7700 پرواز از کشورهای هفت قاره جهان پذیرای 1.7 میلیون زائر در فصل حج خواهند بود. در موسم حج، بسیاری از هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی جهان، مسیر خود را به سمت این کشور خاورمیانه تغییر خواهند داد.

شرکت هواپیمایی عربستان (GACA) فرودگاه‌های بین المللی خود، به ویژه فرودگاه‌های پذیرای زائران خانه خدا را با همکاری وزارت حج، تجهیز کرده است. بر اساس گزارش اسکای ترکس بریتانیا که به بررسی 550 شرکت هواپیمایی و فرودگاه برتر در سراسر جهان می پردازد، چهار فرودگاه از این فرودگاه‌ها در سال 2023 در بین 100 فرودگاه برتر جهان قرار گرفتند.

رصد هزاران پرواز حجاج طی سال‌های گذشته توسط اداره آمار عربستان حاکی از پذیرش بیش از 1.3 میلیون زائر از طریق هوایی در سال 2014 است. این تعداد به ویژه در فصل حج سال 2018 افزایش یافت، و فرودگاه‌های عربستان پذیرای 1.8 میلیون زائر بودند.

زائران خارجی که در سال 2019 از طریق هوایی به عربستان سفر کردند، 93 درصد از کل تعداد زائران خارجی را تشکیل می‌دادند که به 1.7 میلیون زائر خارجی رسید. این پروازها در فرودگاه‌های جده، فرودگاه شاهزاده محمد بن عبدالعزیز، فرودگاه بین‌المللی مدینه، فرودگاه بین‌المللی طائف، فرودگاه بین‌المللی شاهزاده عبدالمحسن در ینبع، فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض و فرودگاه بین‌المللی ملک فهد در دمام انجام خواهد شد.

وزارت حج عربستان با توجه به تجربه خود در برخورد با زائران، اقداماتی را برای صرفه جویی در وقت زائران انجام داده است. این وزارتخانه کمپین‌های آگاهی بخشی را در کشورهای مبدا راه اندازی کرده تا آنها را با سیستم‌های محلی حمل و نقل هوایی، آداب و رسوم و دستورالعمل‌های مربوط به مهارت‌های لازم با استفاده از 11 زبان آشنا کند و اطمینان حاصل شود که پیام‌های خود را به بیشترین تعداد ممکن از زائران می‌رساند.

توفیق الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان، در مراسم رسمی که توسط این وزارتخانه در جده در هفته گذشته برگزار شد گفت که عربستان سعودی قصد دارد تعداد زائران را در سال‌های آینده افزایش دهد. وی افزود که این امر در راستای چشم انداز 2030 عربستان است.

انتهای پیام
captcha