دوره‌های تخصصی ویژه قاریان ممتاز همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4147094
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
سعیدی‌شکوه:

دوره‌های تخصصی ویژه قاریان ممتاز همدان برگزار می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت همدان از برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن ویژه قاریان ممتاز استان در آینده نزدیک خبر داد.

هاشم سعیدی‌شکوه، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت همدان

هاشم سعیدی‌شکوه، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت همدان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: طی تدابیر اندیشیده شده و تصمیم اتخاذ شده، دوره‌های تخصصی قرآن ویژه قاریان ممتاز استان در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های فوق با همکاری شورای قرآن همدان و به همت اتحادیه برپا خواهد شد، اظهار کرد: این دوره‌ها با دعوت از قاریان و داوران بین‌المللی، چون احمد ابوالقاسمی، غلامرضا شاه‌میوه و ... و سرفصل‌هایی چون ارائه نکات کاربردی در تلاوت مسابقه‌ای و مجلسی، آشنایی بیشتر با مهارت‌های مهم هنر تلاوت چون انتخاب پرده، اوج‌گیری، تنظیم و اندازه‌گیری، تحریر، کاهش و افزایش ارتفاع، قَفله‌پردازی و آشنایی با مقامات مرکب پرکاربرد، تمرین بر روی اصطلاحات رایج صوت و لحن و ... تشکیل می‌شود.

سعیدی‌شکوه درباره جامعه مخاطب این دوره اضافه کرد: قاریان ممتاز، حائز رتبه و خوش‌خوان می‌توانند در این دوره شرکت کنند که زمان و مکان دقیق آن متعاقبا اطلا‌ع‌رسانی می‌شود.

وی در ادامه درباره زمان برگزاری مجمع عمومی سالیانه اتحادیه همدان در تابستان، گفت: طی تصمیم اتخاذ شده، مقرر شد تا مقدمات برگزاری مجمع فراهم شود تا در شهریورماه شاهد تشکیل آن باشیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت همدان در پایان از ثبت ۸۶ مؤسسه در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد، ۵۷ مؤسسه فعال هستند و سایر آن نیمه فعال هستند.

انتهای پیام
captcha