شکست طرح تقسیم مسجدالاقصی با مقاومت اهالی قدس
کد خبر: 4147136
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
خطیب مسجدالاقصی تأکید کرد:

شکست طرح تقسیم مسجدالاقصی با مقاومت اهالی قدس

خطیب مسجدالاقصی در سخنانی با اشاره به اظهارات اخیر مطرح شده از سوی صهیونیست‌ها درباره تقسیم‌بندی زمانی و مکانی مسجدالاقصی، تأکید کرد که این طرح شکست خواهد خورد.

به گزارش ایکنا، به نقل از شهاب نیوز، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی در سخنانی تأکید کرد که اشغالگران تاکنون نتوانسته اند طرح‌های تقسیم مسجدالاقصی را اجرا کنند.

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: آنچه که در این زمینه مطرح می‌شود، خیالاتی است که با مقاومت پایداری اهالی قدس و کسانی که به مسجدالاقصی می‌آیند، شکست خواهد خورد.

عکرمه صبری خاطر نشان کرد: تهدیدات برای تقسیم مسجدالاقصی و پروژه‌هایی که هر از گاهی مطرح می‌گردد، چیز جدیدی نیست. این سخنان طرح‌هایی است که از زمان آتش‌سوزی سال 1966 مسجدالاقصی آغاز شده است.

درخواست‌ها بین فلسطینیان برای مقابله با طرح ارائه شده توسط آمیت هالیوی، نماینده حزب لیکود در کنست برای تقسیم مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد.

منابع آگاه، طرحی را فاش کردند که آمیت هالیوی طرحی ارائه کرده است که براساس آن مسجدالاقصی بین مسلمانان و شهرک‌نشینان صهیونیست تقسیم می‌شود.

بر اساس آنچه که در این طرح تصریح شده است، در ازای ادامه نماز خواندن مسلمانان در داخل و اطراف مسجد القبلی در منطقه جنوبی، شهرک‌نشینان در منطقه مرکزی و شمالی مسجدالاقصی به ویژه منطقه قبه‌الصخره کنترل خواهند شد.

در بعد سیاسی طرح هالیوی، حذف سرپرستی اردن بر مسجدالاقصی نیز پیش‌بینی شده است.

این طرح همچنین پیشنهاد می‌کند که فرمول جدیدی برای حضور شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی تصویب شود که براساس آن، آن‌ها می‌توانند از تمام درهای مسجدالاقصی وارد آن شوند.

انتهای پیام
captcha