لغو نیایش صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی عوام‌فریبی بود/ فلسطینیان اعلام بسیج عمومی کنند
کد خبر: 4003366
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

لغو نیایش صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی عوام‌فریبی بود/ فلسطینیان اعلام بسیج عمومی کنند

یک کارشناس امور قدس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به جای نهاد اوقاف اسلامی قدس و به جای اردن درباره مسجد‌الاقصی تصمیم می‌گیرد، گفت که ادعای لغو حکم اجازه داشتن صهیونیست‌ها به برپایی نیایش در مسجدالاقصی صحت ندارد و فلسطینیان برای مقابله با این خطر بسیج شوند.

به گزارش ایکنا، جمال عمرو، کارشناس امور قدس در گفت‌وگو با رادیو صوت القدس تأکید کرد، تصمیم دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در لغو مجوز برپایی نیایش شهرک‌نشینان صهیونیست در صحن‌های مسجدالاقصی، عوام‌فریبی بیش نیست.

او می‌گوید: رژیم اشغالگر به جای اوقاف اسلامی قدس تصمیم می‌گیرد و اصلاً از قیمومیت اردن بر مسجدالاقصی هم خبری نیست یعنی پلیس رژیم صهیونیستی از رهبران سیاسی این رژیم دستور می‌گیرند و این یک سیلی محکم جدید به مسلمانان است.

او تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی را عوام‌فریبی و تحقیر شعور فلسطینیان و مسلمانان خواند و گفت این تصمیم بسیار خطرناک و چهارمین حکمی است که رژیم صهیونیستی از سال 2012 برای تحقق خواسته‌های شهرک‌نشینان برای برپایی نیایش در مسجد‌الاقصی صادر می‌کند.

عمرو با بیان اینکه تصمیم دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در لغو صدور مجوز نیایش از خود حکم دادگاه صلح این رژیم در صدور مجوز خطرناک‌تر است، گفت: این حکم صهیونیستی، فریبنده و مجرمانه است.

کارشناس امور قدس گفت: حکم دادگاه مرکزی اسرائیل فریبی است که نیایش یهودیان در مسجد‌الاقصی را مشروعیت می‌بخشد و از پلیس رژیم صهیونیستی نیز می‌خواهد که از این قضیه حمایت کند، یعنی حکم به شیوه‌ای خبیثانه صادر شده است.

وی تأکید کرد که رژیم اشغالگر از طریق لغو این حکم فقط می‌خواهد مسلمانان تحریک نشوند تا آتش انتفاضه‌ای فلسطینی روشن نشود که شهرک‌نشینان را به نابودی خواهد کشاند.

عمرو گفت: دادگاه مرکزی رژیم اشغالگر هم حکم صدور مجوز نیایش شهرک‌نشینان در مسجد‌الاقصی را تأیید کرده و فقط به آریل لیبو، خاخام افراط‌گرا اجازه ورود به مسجدالاقصی را نمی‌دهد.

این کارشناس امور قدس گفت: ما خواهان بسیج و اعلام فراخوان عمومی فلسطینیان برای آماده شدن در مقابله فراگیر با هر گونه تعرضی است که در نتیجه تصمیم‌های رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی اتخاذ می‌شود.

او با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی دروغ صهیونیست‌ها در لغو برپایی نیایش یهودیان در مسجدالاقصی را فاش کرده‌اند، گفت: ما خواهان عزیمت فلسطینیان به مسجدالاقصی و تحصن آنها در آنجا برای دفاع از قبله نخست مسلمانان هستیم.

عمرو گفت که در حکم دو صفحه‌ای دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی یک بار هم اشاره‌ای به نام مسجدالاقصی نشده و درعوض نام هیکل سه مرتبه آمده و گفته شده که یهودیان اجازه دارند در جبل الهیکل نماز گزارند.

دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، سه‌شنبه هفته گذشته در حکمی بی‌سابقه حق برگزاری نیایش یهودیان در صحن‌های مسجد‌الاقصی را به رسمیت شناخته بود.

بر اساس حکم این دادگاه، حضور تعداد محدودی از نیایشگران یهودی در صحن مسجدالاقصی مشروط به اینکه نیایش آن‌ها در سکوت برگزار شود، جرم محسوب نمی‌شود.   

به دنبال آن رسانه‌های عبری‌زبان ادعا کردند که دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با صدور حکم جدیدی اعلام کرده که برپایی نیایش یهودیان در مسجدالاقصی جایز نیست. این رسانه‌ها حکم این دادگاه را به نحوی عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه صلح این رژیم دانسته بودند.

اسماعیل رضوان، یکی از مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی از ملت فلسطین و به خصوص اهالی قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ خواست بدون تکیه به تصمیم جدید دادگاه رژیم صهیونیستی در مجوز ندادن برای برپایی نیایش صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی برای دفاع از قبله نخست مسلمانان، بسیج عمومی و سطح آماده‌باش خود را تقویت کنند.

انتهای پیام
captcha