برنامه دارالقرآن فلسطین برای آموزش هزار حافظ در 2023
کد خبر: 4147220
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

برنامه دارالقرآن فلسطین برای آموزش هزار حافظ در 2023

مدیرکل دارالقرآن فلسطین از تلاش این مجموعه برای آموزش و فارغ‌التحصیلی 1000 تن از حافظان قرآن مرد و زن در سال 2023 میلادی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین نیوز، بلال عماد، مدیرکل دارالقرآن و سنت فلسطین اعلام کرد: این مجموعه تلاش دارد تا در سال جاری میلادی 1000 حافظ زن و مرد قرآن را آموزش داده و فارغ‌التحصیل سازد.

وی در گفت‌و‌گویی تصریح کرد: دارالقرآن فلسطین بدین منظور برنامه‌های سالانه و تابستانی بسیاری تدارک دیده است. این برنامه‌ها از سویی دیگر با هدف آموزش احکام و معارف اسلامی به نسل‌های مختلف فلسطینی به اجرا درآمده است.  

عماد در ادامه افزود: برنامه تثبیت حفظ قرآن، برگزاری اردوهای تابستانی ویژه حفظ پیشرفته قرآن، تفسیر و تجوید قرآن و همچنین برنامه «ترجمان قرآن» ویژه تربیت مفسر به منظور تربیت مسئولان مساجد مختلف از جمله این برنامه‌ها است.

از سویی به گفته مسئول دارالقرآن فلسطین، این مؤسسه در تابستان پیش رو تلاش دارد تا برنامه حافظان برگزیده را با مشارکت 1500 دانش‌آموز زن و مرد نیز برگزار کند. با این توصیف تعداد شرکت‌کنندگان دوره حافظان برگزیده از سال گذشته فراتر خواهد رفت.

عماد در ادامه تصریح کرد: این مؤسسه علاوه بر دوره‌های آموزش قاری قرآن ادوار مختلف، آموزش شریعت اسلامی و حفظ احادیث نبوی نیز برگزار می‌کند. این آموزش‌ها با همکاری وزارت کشور در نوار غزه و از خلال برنامه «من الظلمات الی النور» صورت می‌گیرد که در آن مبلغان و واعظانی آموزش می‌بینند که وظیفه تدریس مبانی قرآنی و احادیث شریف نبوی را بر عهده دارند.  

وی با بیان اینکه دارالقرآن مشارکت بین‌المللی گسترده‌ای با بسیاری از مؤسسات و انجمن‌ها دارد، از موفقیت «آکادمی بین‌المللی الکترونیک» برای آموزش قرآن کریم در بیش از 130 کشور جهان، خبر داد. به گفته عماد به‌زودی شاهد برپایی ختم‌های قرآنی از سوی قاریان غزه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha