دفاتر رایزنی‌های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4148045
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

دفاتر رایزنی‌های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل راه‌اندازی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به زودی دفاتر رایزنی‌های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل راه‌اندازی می‌شود و روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی در ونزوئلا و دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین را برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 25 خردادماه در بدو ورود به کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در فرودگاه سنندج با اشاره به دستاوردهای فرهنگی سفر خود به ونزوئلا گفت: ما با آمریکای لاتین قرابت‌های راهبردی داریم و برهمین اساس سعی بر گسترش روابط فرهنگی با آن‌ها داریم.

وی به گفت‌وگو و ملاقات با شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای ونزوئلا در سه ماه اخیر اشاره کرد و افزود: گام‌های بلندی برای توسعه روابط فرهنگی با کشورهای آمریکای لاتین برخواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه به زودی دفاتر رایزنی‌های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: به زودی روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی در ونزوئلا و دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین را برگزار می‌کنیم.

وی به انجام مقدمات راه‌اندازی کارخانه تولید مشترک کاغذ در ونزوئلا اشاره کرد و گفت: در کنار خودکفایی کاغذ ملی با استاندارد بالا نیم نگاهی هم برای صادرات کاغذ به کشورهای آمریکای لاتین و مرکزی داریم.

اسماعیلی در ادامه کردستان را استان پیشتاز کشور در فرهنگ و هنر و ادب دانست و اظهار کرد: میراث فرهنگی کردستان از افتخارات کشور است و به این استان می‌بالیم و از هرگونه برنامه توسعه‌ای برای کردستان استقبال می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه ما برنامه‌های جدیدی را برای توسعه فرهنگ و هنر و رسانه کردستان داریم و در این سفر نیز آن‌ها را پیگیری می‌کنیم، افزود: مسیر رشد در استان در حال پیمودن است و بر همین اساس سال گذشته پایتخت کتاب کشور شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمع‌بندی از میزان پیشرفت و تحقق مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان اشاره کرد و یادآور شد: کردستان یکی از اولویت‌های ما در وزارت ارشاد برای فعالیت‌های فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha