تشرف میلیونی زائران به کاظمین به مناسبت شهادت امام جواد(ع)
کد خبر: 4148584
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

تشرف میلیونی زائران به کاظمین به مناسبت شهادت امام جواد(ع)

در سالروز شهادت امام جواد(ع) انبوهی از زائران و مشتقان اهل بیت(ع) و اغلب با پای پیاده و با وجود دمای بالای هوای عراق، به شهر مقدس کاظمین آمده‌اند تا در سوگ این امام همام بنشینند.

به گزارش ایکنا به نقل از الصباح، آستان مقدس کاظمین برای استقبال از میلیون‌ها زائر از مناطق مختلف عراق و سایر کشورها آماده می‌شود که برای شرکت در مراسم سالروز شهادت امام حمد جواد(ع) عازم حرم امامین جوادین علیهم‌السلام در کاظمین می‌شود.

سعد الحجیه، جانشین دبیر کل آستان مقدس کاظمیه در گفت‌وگو با روزنامه دولتی الصباح عراق گفت: آستان مقدس کاظمین همه آمادگی‌های خود را برای استقبال از خیل عظیم زائرانی تکمیل کرده است که شمار زیادی از آنها پای پیاده عازم حرم مطهر امامین جوادین علیهم السلام هستند.

وی با اشاره به تشرف هزاران نفر از کشورهای ایران، کویت، عمان، بحرین، پاکستان و هند به کاظمین طی روزهای گذشته تاکنون گفت: از سه روز پیش موکب‌های خدمات‌رسانی به زائران در مسیرهای منتهی به کاظمین برپا شده است.

الحجیه با اشاره به برنامه‌های دینی و فرهنگی شامل برپایی مجالس سوگواری صبحگاهی و عصرگاهی در داخل و خارج از حرمین امامین جوادین طی ایام شهادت امام جواد(ع) گفت: مسئولین آستان همچنین نشست‌های متعددی را با فرماندهان امنیتی و خدمات‌رسانی و بهداشتی کشور عراق به منظور فراهم کردن فضای امن و خوب برای زائران برگزار کردند.

این مسئول آستان مقدس کاظمین همچنین گفت که طی هماهنگی‌هایی که با وزارت برق عراق انجام شده است اماکن مسقف و خنک برای استراحت زائران و همچنین تعداد کافی آب سرد کن تعبیه شده است.
الحجبه همچنین طرح امنیتی برای تأمین امنیت مسیر رفت و آمد زائران به کاظمین را نیز جامع توصیف و تأکید کرد: بر اساس دستور فرماندهی عملیات بغداد نیروهای امنیتی ویژه تأمین امنیت در کاظمین و مسیرهای منتهی به آن در صورت لزوم و با افزایش بیشتر زائران افزایش می‌یابد.
وی از مشارکت الحشد الشعبی در تأمین وسایل حمل و نقل زائران از مناطق پیرامون کاظمین به حرم مطهر امامین جوادین(علیهما السلام) خبر داد.

انتهای پیام
captcha