شیخ عیسی قاسم، سرکوب علمای بحرین توسط آل خلیفه را محکوم کرد
کد خبر: 4149224
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

شیخ عیسی قاسم، سرکوب علمای بحرین توسط آل خلیفه را محکوم کرد

رهبر شیعیان بحرین در توییتی سرکوبت علمای این کشور توسط رژیم آل خلیفه را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه اسلام تایمز، شیخ عیسی قاسم در توییتی تهدیدهای اداره امور مذهبی وزارت دادگستری، امور اسلامی و اوقاف بحرین علیه علما را محکوم کرد.

وی در این توییت اعلام کرد که سیاست در بحرین چیزی را حرام و در زمانی دیگر حلال می‌کند.

شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: گفتار سیاسی در مسجد حرام است، زیرا سیاست در بحرین سخنرانی در مسجد را اگر در دفاع از وطن باشد و حقایق دین را اعلام کند، ممنوع می‌کند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی بحرین از حضور «فاضل الزکی» روحانی بحرینی برای شرکت در نماز جمعه در مسجد دوراز جلوگیری کردند.

او در توییتی نوشت که پس از ۴۰ دقیقه انتظار در صف طولانی خودروها، به پاسگاه رسیدم. اما با وجود اینکه تایید کردم که قرار است در مسجد اعظم دراز در مورد مسائل فقهی سخنرانی کنم، نگذاشتند برای اقامه نماز وارد مسجد شوم.

پیش از این، اداره امور دینی وزارت دادگستری، امور اسلامی و اوقاف بحرین به علما و خطیبان نماز جمعه این کشور نسبت به هرگونه سخنرانی درباره مسائل سیاسی و انتقاد از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داده بود.

این اداره در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با همکاری ادارات اوقاف اهل سنت و شیعیان جعفری در بحرین به طور مستمر بر مساجد این کشور نظارت دارد تا ضمن حفظ احترام نسبت به وضعیت آرام مساجد برای اقامه نماز توسط نمازگزاران و حفظ قذاست این مکان اطمینان حاصل کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha