ضرورت اقدام برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرین
کد خبر: 4156063
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
مرکز حقوق بشر بحرین از سازمان ملل خواستار شد؛

ضرورت اقدام برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرین

مرکز حقوق بشر بحرین از سازمان ملل و کشورهای مختلف درخواست کرد تا به رژیم آل خلیفه در جهت آزادی زندانیان سیاسی در این کشور فشار بیاورند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، مرکز حقوق بشر بحرین درخواستی فوری به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، هیئت‌های دیپلماتیک، گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد و دولت‌های مختلفی ارسال کرد تا بحرین را برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در این کشور تحت فشار قرار دهند.

یکی از افرادی که مرکز حقوق بشر بحرین روی آزادی وی تأکید کرده است، عبدالهادی الخواجه، معروف به ماندلای بحرین است که از 12 سال قبل زندانی شده است.

این مرکز در بیانیه‌ای به مناسبت «روز جهانی نلسون ماندلا» که مصادف با 18 ژوئیه 2023 هر سال است، اعلام کرد: بیش از 1300 بحرینی که زندانی سیاسی و عقیدتی هستند در زندان‌های این کشور درحالی به سر می‌برند که در شرایط سخت و غیرانسانی و همراه با آزار و شکنجه مداوم نگهداری می‌شوند.

مرکز حقوق بشر بحرین در این بیانیه افزوده است: شخصیت‌های سیاسی و فعالان حقوق بشری مثل شیخ علی سلمان، شیخ عبدالجلیل المقداد، استاد عبدالوهاب حسین، استاد حسن المشیمع و دکتر عبدالجلیل السنکیس به علت اینکه حقوق خود را مطالبه می‌کنند، همچنان در زندان به سر می‌برند.

این مرکز از مقامات بحرین خواست تا آشتی ملی را برای دستیابی به اصلاحات همه جانبه سیاسی و حقوق بشری آغاز کرده، همه زندانیان سیاسی و عقیدتی را فورا آزاد و عدالت را برای قربانیان تأمین کنند، و از هدف قراردادن مخالفان و فعالان سیاسی و حقوق بشری دست بردارند.

انتهای پیام
captcha