55 سال حبس برای اسلام ستیزی در آمریکا
کد خبر: 4149541
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

55 سال حبس برای اسلام ستیزی در آمریکا

داستین پاسارلی به دلیل قتل مصطفی ایوبی، شهروند افغان-آمریکایی در فوریه 2019 پس از خشونت نژادپرستانه به 55 سال حبس محکوم شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، داستین پاسارلی در ماه مِی، چهار سال پس از تیراندازی به ایوبی 32 ساله، یک افغان-آمریکایی، در کنار جاده در شمال غربی ایندیاناپولیس، به جرم قتل مجرم شناخته شد.

دادستان گفت که پاسارلی ایوبی را از بزرگراه 465 اصلی بین ایالتی تعقیب کرد و بعد از آن با او درگیری لفظی پیدا کرد. شاهدان حاضر در صحنه گفتند که پاسارلی چندین توهین اسلام هراسانه کرد و پیش از شلیک به ایوبی فریاد زد: به کشورت برگرد!

این پرونده توجه FBI را به خود جلب کرد و این حادثه زمانی اتفاق افتاد که قانونگذاران در ایالت ایندیانا در حال بحث درباره قانونی جدید در مورد جنایات نفرت بودند. با این حال، این لایحه با یک قانون دیگر که شش هفته بعد تصویب شد تغییر کرد. منتقدان این قانون در کاهش جرائم ناشی از نفرت بی تاثیر دانستند.

پاسارلی به پلیس گفت که ایوبی را از بزرگراه به یک مجتمع آپارتمانی تعقیب کرد و پس از اینکه ایوبی سعی کرد با مشت به یکی از شیشه‌های ماشینش ضربه بزند، برای دفاع از خود به او شلیک کرد. او همچنین ادعا کرد که از زمان حضور در ارتش به PTSD (اختلال اضطراب پس از سانحه که در بین افراد از جنگ برگشته بسیار شایع است) مبتلا بوده است.

بر اساس گزارش رسانه های محلی، کالبد شکافی نشان داد که ایوبی هشت گلوله خورده است، یک بار از جلو و هفت بار از پشت. پلیس هیچ مدرکی مبنی بر بر آسیب رساندن به خودروی پاسارلی پیدا نکرد.

ایوبی پس از ورود از افغانستان به عنوان پناهنده، زندگی خود را در ایالات متحده شروع کرده بود.

پس از اینکه هیئت منصفه پاسارلی را مجرم شناخت، زهرا، خواهر ایوبی، گفت که عدالت اجرا شده است.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، بزرگترین سازمان آزادی های مدنی و مدافع مسلمانان در ایالات متحده، اعلام کرد که در سال 2022 ، 5156 شکایت در مورد اسلام هراسی دریافت کرده که کاهش 23 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha