شورای عالی قرآن شهرداری تهران برای اثرگذاری بیشتر با دستگاه‌های قرآنی همراه باشد + صوت
کد خبر: 4150730
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
علیرضا نادعلی:

شورای عالی قرآن شهرداری تهران برای اثرگذاری بیشتر با دستگاه‌های قرآنی همراه باشد + صوت

نائب‌‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کار اثرگذار قرآنی باید با هماهنگی تمامی نهادها و دستگاه‌های امور قرآنی باشد تا تکمیل‌کننده و پوشش‌دهنده یکدیگر باشند.

علیرضا نادعلی، سخنگو و نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به این سوال که عملکرد شورای عالی قرآن شهرداری تهران را به ویژه در حوزه سیاستگذاری چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: معمولا مباحث کارشناسی نسبت به عملکرد بخش‌های مختلف شهرداری تهران در درون کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و همراه با مسئولان اجرایی در شهرداری تهران بررسی می‌شود؛ به همین جهت جلسات متعددی به ویژه در ایام برنامه‌ریزی بودجه برگزار می‌شود که ما این جلسات را به صورت مداوم داریم و مباحثی که آنجا مطرح می‌شود، کاملا تخصصی است.

وی افزود: درباره ابعاد کلی کار قرآنی در شهر تهران که مجموعه‌های متعددی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، همچنین شهرداری تهران در آن دخیل هستند باید گفت اگر این مجموعه‌ها بتوانند در کاری که انجام می‌دهند، مکمل هم باشند و حتی اگر موازی‌کاری انجام می‌دهند با همان کار، نقاط خلأ و خلل را بپوشانند و با تکمیل همدیگر، عملیات قرآنی را در سطح تهران پوشش دهند، قطعاً شاهد اتفاقات خوب و مبارکی خواهیم بود. البته این مجموعه‌ها هر مقدار که در این زمینه برای مردم و شهروندان کار کنند، باز هم کم است و جای کار دارد.

نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در تعداد تربیت‌شدگان حوزه حفظ قرآن کریم و مفاهیم قرآنی دغدغه دارند و مواردی را پیش‌بینی کرده‌اند، نشان می‌دهد ما هنوز از هدف خود عقب هستیم.

نادعلی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین ویژگی شهرداری تهران این است که بخش‌های مختلف آن در کف محلات حضور دارند و یک جامعه منتشر و گسترده را تشکیل داده است، گفت: همین گستردگی باعث شده که لبه‌های اتصال بخش‌های مختلف شهرداری تهران با‌ مردم به عنوان نماینده‌ای از حاکمیت زیاد باشد و این موارد باعث می‌شود که کار‌های قرآنی و فرهنگی قابلیت پخش و انتشار زیادی پیدا کنند و در نهایت مردم به صورت متمرکز آن‌ها را دنبال نکنند و در سرای محلات در کنار منازلشان، در مساجد محل و حتی در فرهنگسرا‌ها این موارد را دنبال کنند. کار اثرگذار قرآنی باید با هماهنگی تمامی دستگاه‌های متولی دیگر باشد تا همدیگر را تکمیل کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهران را یک شهر قرآنی می‌دانید؟ گفت: به این سمت در حال پیش روی هستیم، اما در حال حاضر آن را یک شهر قرآنی نمی‌دانم، کما اینکه مقام معظم رهبری هم جمهوری اسلامی را در نقطه آرمانی خودش نمی‌دانند، ولی مدام با یک شیب خوب توانسته‌ایم به سمت قله‌های پیشرفت برویم. در حوزه نرم‌افزاری و تربیتی کار سخت‌تر، بطی‌تر، زیرپوستی‌تر و تدریجی است که حتما باید در آن رعایت شود. امیدواریم با وسط صحنه آمدن همه ارکان قرآنی بتوانیم تربیت قرآنی نوجوانان خوبمان را داشته باشیم و آنچه که برای تربیت نسل قرآنی است فراهم کنیم.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha