دعای عرفه کامل‌ترین مکتب تربیتی در اسلام است
کد خبر: 4150972
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

دعای عرفه کامل‌ترین مکتب تربیتی در اسلام است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دعای عرفه کامل‌ترین مکتب تربیتی از حضرت امام حسین(ع) برای سعادت دنیوی و اخروی انسان است و راه خدا پرستی به بندگان رهنمون می‌سازد.

دعای عرفهبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، هفتم تیر ضمن گرامیداشت روز عرفه روز دعا و نیایش، این روز را بزرگ‌ترین نعمت الهی بر بندگان عنوان کرده و تصریح کرد: در روز عرفه، دل‌های بندگان الهی از شوق و خشیت، خاضع شده و با تمام اخلاص و نهایت بندگی سر در آستان پروردگار نهاده و این دعای پر فضیلت را زمزمه می‌کنند. وی در بیان اهمیت اعیاد ماه ذی‌الحجه گفت: دو عید مهم قربان و عرفه، از ارکان عملی اسلام در آئین مقدس حج است و همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند و در این روز مسرور بوده و اطعام می‌کنند و به هم‌دیگر هدیه می‌دهند.

جعفرزاده در فضیلت دعا و تضرع به درگاه الهی اشاره کرد و افزود: دعا وسیله قرب و نزدیکی مخلوق با آفریدگار است. دعا زمینه‌ساز آرامش روح و روان انسان است. این‌که انسان همواره در دعا تمام نگاه خویش را فقط به معبود متوجه می‌سازد و از غیر او چشم می‌پوشد در واقع نوعی یگانه‌پرستی و دوری از شرک را تمرین می‌کند و وحدانیت و یکتاپرستی که شرط اول مسلمانی است را به منصه ظهور می‌رساند. وی افزود: بهترین و عمیق‌ترین دعایی که برای این روز از امامان(ع) به ما رسیده است دعای عرفه حضرت امام حسین(ع) است که سرشار از معرفت و عشق به درگاه باری‌تعالی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خاطر نشان کرد: دعای عرفه، مکتب تربیتی حضرت امام حسین(ع) است. از این دعا می‌توان به جهان‌بینی و هستی‌شناسی ژرف امام حسین(ع) که به حماسه جاودانه عاشورا انجامید، پی برد و بخشِ والایی از شخصیت حضرت سیدالشهداء(ع) به‌ویژه شخصیت اخلاقی و عرفانی ایشان را شناخت.

جعفرزاده به برنامه‌های روز عرفه در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اشاره کرد و افزود: مراسم پرفیض دعای عرفه در شهر اردبیل ساعت 16 عصر در محل مصلی امام(ره) و نیز جوار شهدای گمنام در منطقه گردشگری شورابیل، در شهرستان پارس آباد ساعت 16 عصر در مسجد جامع، در شهرستان خلخال ساعت 16 مسجد مهدیه، در شهرستان بیله‌سوار 18 عصر مسجد جامع، در شهرستان نیر ساعت 16:30 مسجد جامع، در شهرستان نمین ساعت 17 عصر مسجد جامع، در شهرستان سرعین ساعت 14 در مزار شهدا، در شهرستان کوثر ساعت 17 عصر مسجد امام حسن عسکری(ع) و در مسجد دمیرچی برای بانوان، در شهرستان مشگین شهر 16 مصلی، در شهرستان گرمی ساعت 18 عصر مسجد جامع و در شهرستان اصلاندوز ساعت 15 عصر در مسجد جامع برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha