تحقق رؤیای دوچرخه‌سوار فرانسوی که 11 کشور را تا سرزمین وحی رکاب زد + فیلم
کد خبر: 4151522
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳

تحقق رؤیای دوچرخه‌سوار فرانسوی که 11 کشور را تا سرزمین وحی رکاب زد + فیلم

مسلمان فرانسوی که از دو ماه پیش با دوچرخه عازم عربستان سعودی شده بود به رؤیای خود در رسیدن به سرزمین وحی و انجام مناسک حج دست یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، نبیل النصری، زائر فرانسوی مراکشی‌تبار  است که خود را با دوچرخه به موسم حج امسال رساند و تا دیروز جمعه را طبق تکلیف حجاج در صحرای منا وقوف داشت.

 سفر دو ماهه این مسلمان 41 ساله فرانسوی از پاریس با گذر از 11 کشور آغاز شد. او پس از فرانسه با عبور از کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا، اسلونی، کرواسی، مجارستان، رومانی، بلغارستان و یونان خود را به ترکیه رساند و در استانبول به دلیل انتخاب این شیوه سفر مورد تقدیر قرار گرفت.

او در استانبول طی مصاحبه‌ای درباره دلیل انتخاب دوچرخه برای سفری طولانی که دو سال برای آن برنامه‌ریزی کرده بود، تاکید کرد: من ضمن تحقق رویای خود در رسیدن به حج می‌خواستم با استفاده نکردن از وسایل نقلیه روز، سنت نیاکان خود را که به طرق دشوار با پای پیاده یا سوار بر اسب‌ها خود را به حج می‌رساندند، احیا کنم.

نبیل سپس از آنتالیا در جنوب ترکیه با هواپیما خود را به اردن رساند و از آنجا از طریق منطقه تبوک خود را به عربستان سعودی و شهر مدینه منوره و پیامبر اکرم(ص) رساند، جایی که مقصد نخست بسیاری از حجاج در موسم حج است.

نبیل پس از طی پنج هزار و یکصد و هشتاد و شش کیلومتر تا شهر جده به رؤیای خود در رسیدن به بیت الله الحرام برای ادای فریضه حج دست یافت تا به دو میلیون حاجی ملحق شود که از 160 کشور جهان به سرزمین وحی آمدند.

او بزرگ‌ترین چالش بشریت در مقطع کنونی را حفاظت از ملزومات حیات بر روی زمین خواند و گفت: حفظ حیات در این کره خاکی که با خطر مواجه است، چیزی است که نباید در خصوص آن غفلت شود.

تصمیم نبیل برای سفر با دوچرخه به سرزمین وحی با استقبال مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان در فرانسه روبه‌رو شده است؛ کشوری که پنج میلیون مسلمان در آنجا زندگی می‌کند.

شهروندان فرانسوی اقدام این مسلمان هموطن خود را ارزشمند و مایه افتخار توصیف کردند و گفتند که نبیل می‌خواهد تا توجه مردم را به موضوعات خاصی نیز جلب کند که مسئله گرم شدن کره زمین از آن جمله است. سفر با دوچرخه اقدامی نمادین در شرایطی است که بشریت به انرژی پاک و دور شدن از سوخت‌های فسیلی نیاز دارد.

الجزیره پیام مهم نهفته در این کار مسلمان فرانسوی را صبر، کوشش و قدرت ایمان در دوران مملو از سختی‌ها و مشکلات می‌داند.

انتهای پیام
captcha