کلیسای شرق آشوری هتک حرمت قرآن را محکوم کرد
کد خبر: 4151725
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

کلیسای شرق آشوری هتک حرمت قرآن را محکوم کرد

کلیسای شرق آشوری هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم و آن را اقدامی ننگین توصیف کرد.

به گزراش ایکنا، به نقل از القدس العربی، کلیسای شرق آشوری سوزاندن قرآن کریم در استکهلم پایتخت سوئد را محکوم و آن را اقدامی ننگین توصیف کرد.

ریاست کلیسای شرق آشوری در بیانیه‌ای اعلام کرد: رسانه‌ها اعلام کردند که یک ملحد عراقی الاصل، قرآن کریم را در روز چهارشنبه 28 ژوئن 2023 در استکهلم، پایتخت سوئد آتش زده است. مطمئناً این یک عمل فردی است و بیانگر موضع مسیحیت در قبال اسلام و قرآن نیست. این کار بازتاب نگرش هیچ کلیسای مسیحی نیست.

در بیانیه ریاست کلیسای شرق آشوری آمده است: کلیسای شرق آشوری در عراق و جهان این اقدام ننگین را به شدت محکوم می‌کند. این یک خطای بزرگ است که مسئولیت آن با فردی است که مرتکب آن شده است. درحالی که انسان باید به کرامت انسانی دیگران و اعتقادات و باورهای آن‌ها احترام بگذارد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ارتکاب اعمال توهین‌آمیز، به هر شکل، علیه ادیان دیگر، اقدامی غیرمسئولانه با هدف اشاعه نفرت‌پراکنی است. آن هم در زمانی که از همه ما خواسته می‌شود پل‌هایی را برای تحکیم روابط بین ادیان بنا و پیوندهای مبتنی بر محبت، بردباری و احترام را تقویت کنیم. زیرا این مبنایی است که می‌توانیم بر آن پل‌های مورد نظر را بنا کنیم.

در این بیانیه اشاره شده است: کلیسای شرق آشوری که بر اساس آموزه‌های مسیح و کتاب مقدس بنا شده است، امروز نیز همانند همیشه مخالفت خود را با اقداماتی اعلام می‌کند که هدف آن توهین به مقدسات و مکان‌های عبادی است.

انتهای پیام
captcha