مشارکت 353 مسجد در رویداد «قهرمان شهر»
کد خبر: 4151882
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
حسین اوجاقی خبر داد؛

مشارکت 353 مسجد در رویداد «قهرمان شهر»

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد «قهرمان شهر» طی 12 تیرماه خبر داد و گفت:‌ 353 مسجد شاخص هدف‌گذاری شده در جشنواره آرمان، در رویداد قهرمان شهر نیز مشارکت خواهند داشت.

مشارکت 353 مسجد در رویداد «قهرمان شهر»به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری تشریح برنامه‌های رویداد ورزشی «قهرمان شهر 2» امروز 11 تیرماه با حضور حسین اوجاقی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران و اصحاب رسانه برگزار شد.

اوجاقی زمان برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد «قهرمان شهر» را 12 تیرماه ساعت 17 اعلام کرد و با بیان اینکه ‌حال خوب مردم برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت:‌ از جمله شاخص‌های یک جامعه خوشبخت وضعیت سلامت روان، سلامت جسم و سلامت اجتماعی شهروندان است و به همین دلیل در پی ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با این هدف هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ورزش در نشاط اجتماعی تأثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: 56 درصد مردم دچار فقر حرکتی به خاطر زندگی مدرنیته هستند. این عدد در بانوان بیشتر است و این مسئله رسالت ما را  سنگین‌تر می‌کند.

اوجاقی با اشاره به اینکه قرارگاه تعلیم و تربیت ذیل امور مساجد شهرداری تهران فعال است و با برپایی جشنواره آرمان زمینه برای بهینه‌سازی اوقات فراغت نوجوانان ایجاد شده است، اظهار کرد: سازمان ورزش شهرداری تهران نیز زیر مجموعه این قرارگاه است و به ارائه خدمات ورزشی برای نوجوانان مسجدی می‌پردازد. 353 مسجد شاخص هدف‌گذاری شده در جشنواره آرمان، در رویداد قهرمان شهر نیز مشارکت خواهند داشت.

میانگین پایین نرم حرکتی در ایران

وی از آمار 40 درصدی درگیری مردم با دیابت خبر داد و گفت: میانگین نرم حرکتی مردم در دنیا 50 دقیقه و در ایران 13 دقیقه است. توجه به ورزش باید به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی، درمان استرس و اضطراب، انسجام و هویت‌بخشی به محلات و تحکیم بنیان خانواده باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

اوجاقی از برگزاری رویداد قهرمان شهر در 10 رشته برای بانوان و 10 رشته برای آقایان خبر داد و گفت: تلاش شده است این رویداد تمام رده‌های سنی و جنسیتی را دربرگیرد و قابلیت اجرا در تمامی فضاهای باز، خیابان‌ها و بوستان‌ها را داشته باشد.

احیای ورزش‌های آئینی و سنتی

وی با اشاره به اینکه این مسابقات با توجه به ظرفیت و جمعیت در هر محله برگزار می‌شود، گفت:‌ احیای ورزش‌های آئینی، سنتی، بومی و محلی در قالب این رویداد دنبال می‌شود. زیست‌پذیری شهر تهران و مشارکت اجتماعی از سیاست‌های شهرداری تهران است که سازمان ورزش در زمینه تحقق آن فعالیت می‌کند.

وی بر ضرورت توجه به ورزش بانوان و نوجوانان و نونهالان تأکید کرد و گفت:‌ برای اینکه در 10 سال آینده شهری با مردم شاد و پرتلاش داشته باشیم باید از امروز برای نونهالان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنیم.

اوجاقی با بیان اینکه از هر 3 کودک، 2 کودک دچار چاقی است، گفت: مدیریت شهری در تلاش است توسعه ورزش را در بخش‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، کارگری و .. محقق کند.

انتهای پیام
captcha