آذربایجان پاسدار مکتب تشیع و فرهنگ و تمدان ایران اسلامی است
کد خبر: 4152825
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان پاسدار مکتب تشیع و فرهنگ و تمدان ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم اظهار کرد: آذربایجان خیزشگاه بیداری است و تا ملت ایران زنده است تبریز و آذربایجان همواره پاسدار مکتب تشیع و فرهنگ و تمدن ایران خواهد بود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 14 تیرماه، در مراسم رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای، پدر رهبر معظم انقلاب در مسجد جامع تبریز، گفت: آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای، افتخار تبریز و آذربایجان بود و این خطه عزیز کشورمان نیز همیشه در تاریخ مایه عزت و اقتدار ایران است، تبریز را باید دیار مومنان و صالحان نامید، دیار مردان مرد، تبریز همیشه تاریخ مرز و بوم افتخار بوده و خیزشگاه غیور مردانی بوده که در عرصه انقلاب افتخار آفریدند.

وی اظهار کرد: خاندان حسینی خامنه‌ای از سادات اصیل حسینی و از نسل امام چهارم شیعیان زین العابدین امام سجاد (ع) بوده و در عظمت روحی آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای همین بس که وی در بردباری و تقوا و مردمداری و کمک به ضعیفان زبانزد خاص و عام بوده است.

آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه آذربایجان خیزشگاه بیداری است، گفت: تا ملت ایران زنده است تبریز و آذربایجان همواره پاسدار مکتب تشیع و فرهنگ و تمدن ایران خواهد بود. مردان بزرگ مانند قله‌های افراشته‌ای هستند که ما با شوق و حسرت به آنها نگاه می‌کنیم تا از دورترین نقطه اوج‌گرایی آنها را بنگریم، این‌ها همیشه در میان ما هستند، نه زمان می‌تواند آوای آنها را در گوش‌مان ببرد و نه مکان می‌تواند تصویر آنها را در ذهن ما محو کند.

امام جمعه تبریز، افزود: تاریخ همیشه زندگی‌گاه عالمان پارساست، چرا که عالمان صالح همچون مشعل هدایت و ادامه‌دهندگان راه ائمه اطهار (ع) هستند. راه این عالمان رسیدن به سفینه نجات است.

وی با بیان اینکه خاندان بزرگ خامنه‌ای از سادات اصیل و از نسل امام چهارم هستند، این خاندان بزرگان زیادی به جامعه و تاریخ تحویل دادند که همگی در زمره فقها هستند، یادآور شد: آیت‌الله سید حسین خامنه‌ای در تبریز علاوه بر تربیت طلاب، به ارشاد مردمی و راهنمایی آنها می‌پرداخت و از او فرزندان بزرگ و پارسایی به یادگار ماند که که استوارهای علمی و معنوی شهر تبریز می‌باشند.

آل‌هاشم، گفت: آیت‌الله محمد خامنه‌ای، از مبارزان و علمای نقش‌آفرین مشروطه، امام جماعت مسجد قانلی تبریز و آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای از فرزندان آیت‌الله حسین خامنه‌ای هستند  و خدا را شاکر هستیم که امروز هدایت نظام اسلامی و رهبری نظام اسلامی توسط مقام معظم رهبری هدایت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اقدام تروریستی دشمن در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ برای ترور رهبر انقلاب، اظهار کرد: دشمن در این روز می‌خواست رهبری را از ما بگیرد ولی به لطف الهی ایشان ماندند و رهبری نظام مقدس اسلامی ایران و هدایت مسلمانان جهان را بر عهده گرفتند و الآن انقلاب با همان اقتدار و شجاعت رهبری می‌شود.

انتهای پیام
captcha