میهمانی 10 کیلومتری غدیر؛ حاصل حرکتی جبهه‌ای و مردمی
کد خبر: 4152927
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

میهمانی 10 کیلومتری غدیر؛ حاصل حرکتی جبهه‌ای و مردمی

در جلسه شورای هماهنگی فرهنگی و اجتماعی جهت پیگیری و هماهنگی جشن میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر، میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر حاصل حرکتی جبهه‌ای و مردمی خوانده شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی شهرداری تهران؛ جلسه شورای هماهنگی فرهنگی و اجتماعی جهت پیگیری و هماهنگی جشن بزرگ میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر صبح امروز، ۱۴ تیرماه با حضور محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، احمد قیومی، فرماندار تهران، سردار محمدحسین حمیدی، فرمانده راهور تهران، علیرضا نادعلی و سیداحمد علوی، اعضای شورای شهر تهران، حسین نظری، معاون خدمات شهری، ساسان زارع، قائم‌مقام قرارگاه قرب بقیه‌الله، مهرداد باقری، رئیس سازمان فرهنگی و هنری، علی نصیری، رییس سازمان بحران شهرداری، مصطفی زیبایی‌نژاد پ، مدیرکل فرهنگی، رضا صیادی، رئیس سازمان زیباسازی و تعدادی از مدیران کل و روسای سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری شهرداران مناطق اصلی و معین درگیر در میهمانی ۱۰‌کیلومتری و معاونین مناطق در ساختمان مرکزی شهرداری تهران برگزار شد.

توکلی‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ابتدای جلسه ضمن تقدیر و تشکر از راه اندازی ستاد برگزاری میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با بیان اینکه مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برگزار می‌شود، گفت: طراحی خوب و تمهیدات لازم برای برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در نظر گرفته شده است.

توکلی‌زاده با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و چندین ماهه جبهه فرهنگی انقلاب در مورد برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی، افزود: در این ارتباط جلسات متعددی با سازمان‌ها و نهادها، هیئات مذهبی، مساجد و گروه‌های مردمی و جهادی برگزار شده است. این مهمانی الگویی برای سایر شهر‌های کشور شده و امسال نیز این مهمانی در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی به میزبانی موکب‌های مردمی و گروه‌های خودجوش در حد فاصل میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

توکلی‌زاده با بیان اینکه یکی از رخداد‌های مدیریت شهری برگزاری برنامه‌های فرهنگی _ اجتماعی با محوریت خانواده و با رویکرد دینی در سطح شهر تهران است، ادامه داد: ۱۳۰۰ موکب در مسیر ۱۰ کیلومتری مهمانی غدیر، شامل موکب‌های پذیرایی و فرهنگی و خدماتی در این مسیر تدارک دیده شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته مسیر خط ویژه اتوبوس برای بازی‌های سرگرمی ویژه کودکان و نوجوانان همچنین، خانواده‌ها در نظر گرفته شده است. در میادین اصلی مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری نیز استیج‌هایی در نظر گرفته شده که در این استیج‌ها، سرود‌ها و برنامه‌هایی متنوع تدارک دیده شده است.

وی از آمادگی حوزه حمل و نقل شهر تهران اعم از اتوبوسرانی، مترو، تاکسی برای جابجایی شهروندان برای شرکت در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر خبر داد و افزود: در این ارتباط رایزنی‌های لازم صورت گرفته و برنامه‌ریزی شده است که در همان ساعت برنامه مهمانی ۱۰ کیلومتری، خدمات حوزه حمل و نقل به صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود.

همچنین، در این نشست، فرماندار تهران نیز گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر اتخاذ شده است.

احمد قیومی افزود: بزرگداشت جشن بزرگ امسال که به عنوان مهمانی غدیر و مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر مزین شده است، برای همه ما یک تکلیف است و همه ما باید در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مناسبت بزرگ تلاش کنیم. این جشن بزرگ باعث اعتلا و سرافرازی ما شیعیان چه در سطح پایتخت کشور حتی منطقه و سطح جهان است.

وی ادامه داد: با تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها همه مسائل امنیتی و انتظامی، موضوعات ترافیکی، اطلاع رسانی و ... صورت گرفته تا شهروندان از این جشن بزرگ نهایت بهره‌مندی را داشته باشند.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه با اشاره به اهمیت رعایت نکات مربوط به استاندارد‌های ایمنی گفت: مخاطرات احتمالی در زمان برگزاری تجمعات انبوه زیاد است و برای پیشگیری از این مخاطرات احتمالی برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور میلیونی شهروندان امسال کار بسیار سنگینی بر عهده ماست و در نتیجه باید برای برگزاری آن برنامه‌ریزی‌های مدونی در دستور کار قرارگیرد کرد. همچنین، نسبت به موضوعات خدمات شهری و جمع آوری پسماند و برنامه ریزی صورت گرفته توضیحاتی را ارائه کرد.

مصطفی زیبائی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ماموریت ویژه شهرداران مناطق ۹ گانه را تعیین و طبق زمان‌بندی صورت گرفته خواستار هماهنگی‌های لازم با ساختمان‌ها، مساجد و مدارس در طول مسیر برای ارائه خدمات به مردم شد. همچنین، نسبت به پراختن به موضوع تکریم قرآن کریم در استیج‌های فرهنگی و هنری تاکید و بیان کرد: تعداد میهمانی ده کیلومتری شامل ۴ استیج اصل و ۶۴ استیج فرهنگی فرعی در طول مسیر می‌باشدکه باید ذکر و یاد شهدا نیز در این برنامه‌ها فراموش نشود.

وی همچنین، از برگزاری ویژه برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقه بزرگ غدیر خبر داد.

علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز از توزیع ۵۰۰ هزار گل و طراحی و گل‌آرایی در میدان انقلاب خبر داد.

در ادامه این نشست، شهرداران و معاونان و کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به بررسی موضوعات مربوط به اطلاع‌رسانی، حفظ انضباط، همکاری با ستاد مدیریت بحران ویژه مراسم، رصد مستمر میزان ازدحام جمعیت در ایستگاه‎‌های مترو و برنامه‌ریزی برای تسهیل تردد شهروندان پرداختند.

ساسان زارع، سخنگوی ستاد مردمی و قائم مقام قرارگاه قرب بقیه‌الله نیز گفت: پیش‌بینی ما این است که در این مهمانی، بزرگ تعداد بالایی از گروه‌های مردمی متشکل از هیئت‌های مذهبی، موکب‌ها، گروه‌های جهادی و مؤسسات قرآنی و فرهنگی حضور داشته باشند. همچنین، برنامه‌ریزی‌های مدون برای برگزاری جشن و ارائه خدمات در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز از تمهیدات خاص ترافیکی مراسم جشن ۱۰ کیلومتری در روز عید غدیرخبر داد و گفت: محدودیت‌ها و تغییراتی در این محدوده اعمال خواهد شد که مردم بتوانند با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب در این مراسم شرکت کنند.

سردار محمدحسین حمیدی، افزود: شهروندانی هم که قصد عبور از محور‌های حاشیه‌ای را دارند بدانند که در اجرای برگزاری مراسم چه شرایطی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما برای آنکه مردم عزیز کمتر دچار مشکل شوند و پیاده روی و حضور آن‌ها در جشن حداقل مسافت‌ها و حداقل خستگی را برای آن‌ها ایجاد کند، چهار رینگ حمل و نقلی را پیش‌بینی کرده‌ایم که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای تمام این رینگ‌ها، ون‌های تاکسیرانی را فعال کرده که در نقاط مختلف این ون‌ها حضور دارند.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران نیز گفت: شیرینی برگزاری چنین اتفاق بزرگی در جلب و ایجاد رضایت شهروندان است.

سیداحمد علوی ادامه داد: تقاضای من از سازمان‌های برگزار کننده چنین رویداد بزرگی این است که فارغ از فضای اداری، حتما در برنامه‌ریزی‌های خود به موضوع مهم ترافیک در محدوده برگزاری جشن توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های زیادی برای شرکت در این مراسم از خودرو شخصی و یا موتور سیکلت استفاده می‌کنند، یادآور شد: شهرداران مناطق طول مسیر باید فضا‌های زیادی را به عنوان پارکینگ در نظر بگیرند.

سخنگوی شورای شهر تهران نیز در این جلسه بیان کرد: یک زمان آرزو داشتیم تشکل‌های مردمی و جوان چنین کار‌های بزرگی را انجام دهند اکنون این ایده توسط شما انجام می‌شود.

علیرضا نادعلی با تاکید بر اینکه فکر جدید و خلاقیت می‌تواند رویداد‌های فرهنگی را ارتقا دهد، گفت: با توجه به اینکه این مدل از برگزاری رویداد‌ها از حضور مردم در اربعین الهام گرفته شده است.

وی با بیان اینکه جنس بسته‌های فرهنگی ضمن اینکه باید مورد فهم و استفاده تمام مردم باشد، گفت: باید تولیدات فرهنگی به گونه‌ای تهیه شود که تمام مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

یادآور می‌شود، در این جلسه همچنین، اتخاذ تمهیدات ترافیکی، امنیتی، انتظامی، درمانی، خدمات‌دهی تا موضوعات عمرانی، جمع‌آوری زباله و ... مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha