ارتباط مستقیم کتابخوانی با اقتصاد جامعه + فیلم
کد خبر: 4153558
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد بیان کرد:

ارتباط مستقیم کتابخوانی با اقتصاد جامعه + فیلم

یاسر احمدوند در مراسم تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه با تأکید بر اینکه کتابخوانی ارتباط مستقیم با اقتصاد دارد، گفت: هیچ کشوری پیشرفت نکرده مگر اینکه آمار کتابخوانی آن بالا بوده است.

ارتباط مستقیم کتابخوانی با اقتصاد جامعه

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم «سرمایه قلم»، تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه امروز ۱۷ تیر در هتل لاله برگزار شد.

در ابتدای جلسه یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از انتشارات بازار بورس تشکر می‌کنم که از نویسندگان پیشکسوت بازار سرمایه تجلیل به عمل آورد. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم بسیاری از مراکز به این امر اهتمام ندارند.

وی افزود: وضعیت تولید محتوا در حوزه اقتصاد چندان به سامان نیست، برای همین ایجاد مراکزی که در این حوزه کارکرد داشته باشند، ضروری به نظر می‌رسد. البته قدم نخستین را انتشارات بورس به خوبی بر‌داشته است اما باید در این زمینه قدم‌های بیشتری برداشته شود.

احمدوند با تأکید بر اینکه کتابخوانی ارتباط مستقیم با اقتصاد دارد، اذعان کرد: هیچ کشوری پیشرفت اقتصادی نکرده مگر اینکه آمار کتابخوانی آن بالا باشد. افرادی که کتاب نمی‌خوانند، متصورند چیزی برای آموختن وجود ندارد!

وی تأکید کرد: کتابخوانی مزایای بسیاری دارد که یکی از آن‌ها ایجاد امید در جامعه است. امید به بازار اقتصادی نیز کمک می‌کند به شرطی‌که همانگونه که گفتم در امر تولید محتوا به موفقیت رسیم.

در ادامه، هادی سلیمی‌زاده، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس گفت: بحث نشر یک موضوع پایه‌ای در فرهنگ‌سازی است. محققی می‌گفت در کشور ترکیه چه شرایطی در عرصه نشر فراهم شده و دامنه تولید محتوایشان تا چه اندازه است و تا چه اندازه نهادها در بحث مالی آنجا ورود کرده‌اند. از همه حضار می‌خواهم پس از برنامه با ما ارتباط بگیرند تا کاری تعاملی در عرصه تولید محتوا و انتشار داشته باشیم. 

در ادامه مراسم حسین عبده تبریزی، اقتصاددان عنوان کرد: زبان ابزاری برای توانمندی است، روزنامه‌نگاری اخلاقی و بر اصولی چون صداقت، دقت و انصاف تأکید دارد پس انتظار می‌رود روزنامه‌نگاران به کدهای اخلاقی پایبند باشند. روزنامه‌نگاران از شخصیت‌های تأثیرگذاری هستند که کمک فکری زیادی به وضعیت جامعه می‌کنند. 

وی ادامه داد: روزنامه‌نگاری در درجه اول باید در خدمت توانمندی جامعه باشد. اقتصاددان‌هایی مثل پل رودمن تحلیل مسئولانه اقتصادی ارائه می‌دهند. اهالی قلم باید با دقت و انصاف تلاش کنند مردم دچار گمراهی نشوند.

در ادامه از ایرج نوروش، نویسنده پیشکسوت تجلیل شد. وی در صحبت هایی اظهار کرد: نویسندگی یک میدان نیاز و تقاضا است اگر در بازار سرمایه تقاضا نباشد، شغل هم کمرنگ می‌شود. مثلاً دانشجویان دوست دارند زودتر دکترا بگیرند و بروند، روند کار برایشان مهم نیست درحالی که بازار باید برایشان مهم باشد. 

در انتهای مراسم از ۱۰۰ نفر از نویسندگان بازار سرمایه تجلیل شد، البته به نمایندگی از این ۱۰۰ نفر ۱۰ نفر روی صحنه رفتند و جایزه خود را دریافت کردند. حمیدرضا ارباب، حسن قالیباف اصل، غلامرضا کرمی، ابوالفضل شهرآبادی، روح‌الله فرهادی، بیتا مشایخی، سید مجتبی فنایی، محمد اسماعیل فدایی‌نژاد، سید مجید شریعت پناهی و فریدون رهنمای رود پشتی اسامی ۱۰ برگزیده است.

انتهای پیام
captcha