کنگره شهدا از یک ساختار موفق فرهنگی برخوردار است
کد خبر: 4153648
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

کنگره شهدا از یک ساختار موفق فرهنگی برخوردار است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه ستاد کنگره شهدای استان از یک ساختار موفق در حوزه فرهنگ برخوردار است، گفت: انسجام، هم‌افزایی و وحدت از مهم‌ترین دستاوردهای تشکیل ستاد کنگره است.

سرهنگ غلامرضا کریمی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، غلامرضا کریمی، مدیرکل این مجموعه در استان، عصر شنبه، 17 تیر در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان که با موضوع گرامیداشت حماسه‌های پنجم مردادماه اراک برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین حماسه‌های هویت‌ساز در انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم با توجه به جدیت و دغدغه مسئولان استانی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت شاهد سرعت و شتاب قابل توجهی در حوزه‌های مختلف این مهم به ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم که قابل تقدیرست.

وی با تشریح نقش استان مرکزی در دفاع مقدس و حضور مؤثر رزمندگان استان در عملیات‌ها بیان کرد: استان مرکزی در دوران دفاع مقدس با توجه به جمعیت آن نقش بسیار مهمی در پیشبرد امور و کسب موفقیت‌ها داشته است و امروز وظیفه داریم این حماسه‌ها را با روش‌های خلاقانه و مبتکرانه تبیین کنیم؛ چراکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از الزامات پیشرفت در گام دوم انقلاب است.

کریمی افزود: از هفت سال گذشته با آغاز فعالیت ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس اقدامات مهمی در بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آغاز شد و امروز شاهد دستاوردها و ایجاد زیرساخت های قابل توجهی هستیم و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری فعالیت ستاد کنگره متوقف نشده و هم اکنون در گام دوم شاهد فعالیت بخش‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه ستاد کنگره شهدای استان مرکزی یک ساختار موفق در حوزه فرهنگ است، افزود: انسجام، هم‌افزایی و وحدت از مهم‌ترین دستاوردهای تشکیل ستاد کنگره است؛ بنابراین دستگاه‌های استانی باید نسبت به این ستاد که متعلق به همه مردم استان است اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اهمیت گرامیداشت حماسه‌های پنجم مردادماه اراک، بیان کرد: در گام دوم کنگره شهدا گرامیداشت مناسبت‌ها و وقایع مهم استان یکی از برنامه‌های مهم است که فعالیت‌های مختلفی پیش‌بینی و اجرا خواهد شد و با توجه به اینکه در آستانه پنجم مرداد به عنوان یکی از مؤلفه‌های هویتی استان هستیم این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سپاه ناحیه اراک و معاونت فرهنگی این مجموعه که افراد دغدغه مند و دلسوز و البته متخصص و کاربلد در حوزه ایثار و شهادت هستند و مسئولیت اصلی برنامه‌های پنجم مرداد را برعهده دارند که در ذیل ستاد کنگره شهدای استان فعالیت می‌کند.

کریمی ادامه داد: برنامه‌های گرامیداشت و تبیین رویداد پنجم مرداد ماه در استان از ابتدای سال آغاز و نشست‌های تخصصی در این راستا برگزار شده و مهم‌ترین محور برنامه‌های پنج مرداد از هفته آینده آغاز خواهد شد. برگزاری اردوهای هفت اقلیم و اردوهای یک روزه شهید «مجید ایزدپناه» ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان از دیگر فعالیت‌های گام دوم کنگره در تابستان است و سعی داریم این برنامه‌ها را برای سایر اقشار جامعه نیز برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha