الگوی ۹ گام؛ مدل تکامل یافته بهبود معتادین متجاهر
کد خبر: 4153716
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
احمدی‌صدر بیان کرد:

الگوی ۹ گام؛ مدل تکامل یافته بهبود معتادین متجاهر

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: الگوی تربیتی، آموزشی و درمانی ۹ گام، طرحی با هدف رهایی و درمان اعتیاد به مواد مخدر است که به شیوه‌ای نوین و کم سابقه در دنیا، به کرامت انسان‌ها توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: الگوی مداخله‌ای ۹ گام، یک مدل تکامل یافته برای بهبود و بازگشت به جامعه معتادان متجاهر است که در این مورد مطالعات زیادی صورت گرفته و از همین رو لازم و ضروری دانستیم تا در تمامی یاورشهرها این الگوی تربیتی، آموزشی و درمانی پیاده‌سازی شود. 

وی در تشریح الگوی ۹ گام برای بهبود و بازتوانی معتادان متجاهر بیان کرد: در ذیل این الگو، برنامه‌های تربیتی، آموزشی و درمانی، سم‌زدایی، هویت‌بخشی، سلامت جسمانی و معنویت‌افزایی، مسائل روحی، روانی و انگیزشی تعریف شده‌اند که ضروری است برنامه‌ریزی همه یاورشهرها در این راستا شکل اجرایی به خود بگیرد. 

احمدی صدر افزود: اصالت این طرح ویژه سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی که توجه به کرامت انسانی دارد. زیرا افرادی که در این مراکز هستند، انسانند. در دوره‌ای از مدیریت‌های گذشته شهری بعضا افرادی بودند که می‌گفتند این افراد زباله‌های اجتماعی هستند و باید حتی به دریا ریخته شوند، اما تفکر مدیریت شهری جدید هرگز این نبوده و نیست. باید تاکید کنم که ما تمامی این افراد را عضوی از خانواده خود می‌دانیم و همه آن‌ها مثل خواهر و برادر ما هستند و باید به آن‌ها توجه ویژه شود. 

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با تأکید بر اینکه اگر یکسان‌سازی در محتوا تحقق یابد، مسیر نیز به درستی هدایت می‌شود، بیان کرد: امروز شاهدیم در تمامی مراکز یاور شهر با یک برنامه ریزی منسجم، گام اول سم زدایی، گام دوم بازیابی هویت و گام سوم سلامت جسمانی با جدیت برداشته می شود و اجرای بند بند الگوی مداخله ۹ گام ادامه دارد. همچنین، صیانت از بهبودیافتگان آسیب‌های اجتماعی، یکی از اقدامات موثر در الگوی تربیتی، آموزشی و درمانی ۹گام شهرداری تهران است.

انتهای پیام
captcha