پیام عزاداری حسینی(ع) نپذیرفتن ذلت است
کد خبر: 4154223
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

پیام عزاداری حسینی(ع) نپذیرفتن ذلت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پیام حقیقی عزاداری حسینی(ع) نپذیرفتن ذلت حاکمان فاسد و ظالم است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، 19 تیرماه در همایش حسینیان اردبیل و پلیس عاشورایی اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی در نقطه بلوغ و بالندگی خود باید رویکرد متفاوتی را با محوریت نهضت حسینی(ع) و مکتب عاشورایی تبیین و تشریح کند چرا که در این چهار دهه با نپذیرفتن ظلم، ستم و ذلت بیرق آزادی‌خواهی و حریت امام حسین(ع) را به معنای واقعی بلند کرده است.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا به هر شکل ممکن این بیرق را سرنگون کند، اما از هیمنه و شکوه پیام حسینی(ع) و ادامه مکتب معرفت‌ساز یاران عاشورا در هراس و واهمه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل سابقه ۶۰۰ ساله اردبیلی‌ها را در عزاداری حسینی با اخلاص، نظم و شکوه هرچه تمام‌تر یادآور شد و گفت: مداح، شاعر و مرثیه‌سرای دربار حسینی باید وظیفه و رسالت خود را به درستی در تبیین اهداف قیام سیدالشهداء(ع) بیان کرد تا حق و حقیقت در مسیر کج‌روی‌ها گم نشود.

جعفرزاده حقیقت پیام مکتب حسینی را حقیقت انسان‌ساز و بر مدار حق و حقیقت بودن عنوان کرد و افزود: در این مکتب دیگر صحبت از ذلت و زیر بیرق ظلم رفتن نیست بلکه صحبت از عزت و کرامت انسان‌ها است که به معنای واقعی تجلی حقیقی پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم باید پالایش حقیقی در بیان مسائل و موضوعات مرتبط با مکتب سیدالشهداء(ع) از سوی شعرا، مداحان و مرثیه‌سرایان انجام شده تا در کنار سایر عوامل برگزاری آئین‌های عزاداری بهترین شکل انتقال پیام راستین کربلا را شاهد باشیم.

جعفرزاده با قدردانی از هیئت امنا، ریش سفیدان محلات شش‌گانه و ۱۳ گانه اردبیل در هماهنگی برای برگزاری آئین‌های با شکوه این ایام اضافه کرد: همراهی با نیروی انتظامی در برقراری نظم و آرامش از اهم مسائل و موضوعاتی است که همه باید به آن توجه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: دشمن امروز از شعور حسینی ملت ایران در واهمه و هراس است و شایسته است شعرا، مداحان و مرثیه‌سرایان بیشتر از پوسته ظاهری به پیام راستین عاشورا و انتقال این مفاهیم به نسل‌های آینده توجه و اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام
captcha