قاری مصری: هر حرف قرآن در تلاوت صاحب حقی است
کد خبر: 4155582
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

قاری مصری: هر حرف قرآن در تلاوت صاحب حقی است

شیخ احمد تمیم المراغی، قاری برجسته مصری با اشاره به ذکر احکام تلاوت در قرآن، بر لزوم رعایت احکام تلاوت و قواعد تجوید در تلاوت قرآن کریم تأکید و تصریح کرد: هر حرف قرآن در تلاوت صاحب حقی است.

به گزارش ایکنا به نقل از یوم السابع، شیخ تمیم المراغی، قاری برجسته مصری و از علمای وزارت اوقاف این کشور، بر لزوم رعایت دقیق احکام تلاوت و قواعد تجوید در تلاوت قرآن کریم تأکید کرد.

به گفته وی این احکام در قرآن نیز ذکر شده است، چنانکه در آیه شریفه «أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقرآن تَرْتِيلًا: يا بر آن [نصف] بيفزاى و قرآن را شمرده شمرده بخوان»(المزمّل/ 4) به این امر اشاره شده است.

المراغی که در برنامه «همراه با تلاوت» در شبکه ماهواره‌ای «الناس» سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما باید این احکام را از مشایخ، همکاران و اساتید فرابگیریم و هر حرف قرآن را در حین تلاوت حقی است که باید آن را در زمان و شیوه مناسب خود ادا کرد.

 وی در ادامه سخنان خود به آیه شریفه «الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَمَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ: كسانى كه كتاب [آسمانى] به آنان داده‌ایم [و] آن را چنانكه بايد می‌خوانند ايشانند كه بدان ايمان دارند و[لى] كسانى كه بدان كفر ورزند همانانند كه زيانكارانند» نیز اشاره کرد.

 در سال‌های اخیر نمونه‌هایی از تلاوت قرآن کریم با مخارج حروف و تجوید نادرست در مصر افزایش‌ یافته است، اتحادیه قاریان مصر و وزارت اوقاف این کشور تأکید کرده است: هیچ انحرافی از قواعد ثابت تجوید در تلاوت قرآن کریم پذیرفته نخواهد شد و با متخلفان برخورد می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha