نقش ویژه محلات تهران در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن مشخص شود
کد خبر: 4156102
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
زاکانی:

نقش ویژه محلات تهران در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن مشخص شود

شهردار تهران در آیین اختتامیه جشنواره قرآنی آرمان با بیان اینکه یکی از انتظارات رهبر معظم انقلاب تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است، گفت: باتوجه به این موضوع و ضرورت برآورده شدن آن، باید میزان سهم تهران در این خصوص مشخص شده و نقش ویژه محلات در این باره روشن شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی قرآنی آرمان عصر امروز سه‌شنبه، ۲۷ تیرماه با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، امین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، جمعی از خانواده معظم شهدا، اساتید و قاریان بین‌المللی و مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در سالن همایش‌های برج میلاد تهران شد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) و یارانش اظهار کرد: امروز اولین حرکت قرآنی و کار گسترده‌ای که با نام آرمان علی‌وردی آغاز شده بود، به اتمام رسید و قطعاً این جشنواره و مسابقه قرآنی با همراهی مردم عزیز استمرار و ادامه خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از تمامی کسانی که در برگزاری و حضور این مسابقات مشارکت داشتند و اساتید بزرگ قرآنی کشور، گفت: قرآن راه هدایت انسان‌ها و مسیر پر عظمت رسیدن به افق‌های انسانی است. پیامبر اسلام (ص) در این رابطه می‌فرمایند: «تفاوت قرآن با کلام دیگران مانند تفاوت خدا با بندگان است»؛ لذا قرآن دریای عمیقی است که هرکسی توفیق بهره‌برداری از آن داشته باشد، عجایب مختلفی را به چشم خواهد دید.

شهردار تهران با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در اواخر حیاتش غبطه می‌خورد که چرا بیشتر با قرآن سیر نکرده است، گفت: عظمت قرآن عظمت بی‌مثالی است که تنها کسانی آن را درک می‌کنند که با آن انس واقعی برقرار کنند.

زاکانی در ادامه به خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در عملیات بیت‌المقدس و ایام نوروز سال ۶۶ رسم بین رزمندگان توجه به قرآن بود و پای سنگر‌های عراق که می‌رسیدم، رزمندگان آیه «وَجَعَلْنَا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا...» را می‌خواندند و معتقد بودند کسی که این آیات را بخواند، دشمن آنان را نخواهد دید و جالب این بود که این اتفاق را از نزدیک چندین بار تجربه کرده بودیم.

شهردار تهران بیان کرد: در آن دوران یا باید از خط دشمن عبور می‌کردیم، یا از میدان مین، ولی تمسک به قرآن و دعا‌ها و قرائت آن‌ها، از خطرات دور می‌شدیم و می‌دانستیم که قرآن دستگیر رزمندگان در شرایط سخت جبهه است. در جیب خیلی از رزمندگان دفاع مقدس قرآن کوچک وجود داشت و معتقد بودند هیچ برگی از درخت نمی‌افتد مگر آنکه خداوند بخواهد. اثرات دعا‌هایی که رزمندگان دفاع مقدس می‌خواندند و سوره‌ها و آیه‌های قرآن بسیار زیاد بود و اثراتی ویژه در توفیقات ۸ سال دفاع مقدس داشت.

وی با تأکید بر اینکه تجلی و دستگیری قرآن برای هرکسی بنا بر میزان اعتقاداتش است که با تمسک و توجه به قرآن دنبال می‌کند، گفت: بار‌ها در دوران دفاع مقدس صحنه‌هایی را دنبال می‌کردیم که آیه‌های قرآن برایمان مجسم می‌شد و در سختی‌ها و شرایط دشوار دل به قرآن داشتن به ما اطمینان خاطر می‌داد.

شهردار تهران با بیان اینکه هر کجا به قرآن توسل و تمسک کردیم، پیروز شدیم و هر کجا فاصله گرفتیم شکست خوردیم، اظهار کرد: امیدواریم در کلان شهر تهران پرچم قرآن چنان برافراشته شود که الگوی سایر کشور‌ها به ویژه جهان اسلام شود.

زاکانی با بیان اینکه یکی از انتظارات رهبر معظم انقلاب در زمینه قرآن تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است، گفت: باتوجه به این موضوع و ضرورت برآورده شدن آن باید میزان سهم تهران در این خصوص مشخص شده و نقش ویژه محلات در این باره روشن شود. امروز بیشترین فعالیت ما باید توسط محلات انجام شود که معاونت اجتماعی مأموریت جدید خود را در این زمینه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha