فرهنگ اهل بیت(ع) دنیا را متحول می‌سازد
کد خبر: 4157174
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
حجت‌الاسلام مؤمنی:

فرهنگ اهل بیت(ع) دنیا را متحول می‌سازد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که فرهنگ اهل بیت(ع) از ایران شروع شده و در حال ایجاد تحول در دنیا است، گفت: اینکه سر بریده امام حسین(ع) بالای نیزه قرآن می‌خواند برای ایجاد تحول در جامعه‌ای بود که اهل بیت پیامبر(ص) را کافر می‌دانستند و امروز هم برای ایجاد تحول نباید از تأثیر قرآن غافل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، سخنران حرم بانوی کرامت امروز، 31تیرماه در سخنرانی ظهر روز چهارم محرم در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حرکت سیدالشهدا(ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا و ادامه آن بعد از شهادت صرفاً یک حرکت علیه زور و باطل نبود، اظهار کرد: امام حسین(ع) در صدد ایجاد یک تحول و دگرگونی فرهنگی در وضعیت حاکم آن زمان بودند.

وی با بیان اینکه به قدری وضعیت اسفناک شد که افرادی مسلمان برای پیروزی یزید بر سیدالشهدا(ع) نذر کردند، قربانی دادند و مسجد تأسیس کردند، افزود: این افراد می‌دانستند که این طرف خاندان رسالت و اهل بیت نبوت هستند و طرف دیگر یزید فاسد، فاجر، شارب خمر که علنا مرتکب حرام می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ممکن است حرکت فرهنگی امام حسین(ع) در آن زمان تأثیر زیادی نگذاشت ولی تأثیر آن را ما امروز مشاهده می‌کنیم، گفت: در سال‌های اخیر شاهد هجمه‌های مختلف به اهل بیت(ع) از جمله ترور شخصیتی، اهانت و تخریب بودیم و این هجمه‌ها به خاطر این است که فرهنگ حسینی که انقلاب ما برگرفته از آن فرهنگ است را به هم بریزند.

وی با بیان اینکه جریان عزاداری سیدالشهدا(ع) قبل و بعد از انقلاب قابل قیاس نیست و این به برکت خون شهدا است، افزود: این هجوم علیه فرهنگ اهل بیت(ع) به خاطر تأثیرگذاری این فرهنگ است و ما شاهد رونق گرفتن کشور با تأسی به فرهنگ اهل بیت(ع) هستیم.

مؤمنی با بیان این که فرهنگ اهل بیت(ع) از ایران شروع شده و در حال ایجاد تحول در دنیا است، گفت: اینکه سر بریده امام حسین(ع) بالای نیزه قرآن می‌خواند برای ایجاد تحول در جامعه‌ای بود که اهل بیت پیامبر(ص) را کافر می‌دانستند و امروز هم برای ایجاد تحول نباید از تأثیر قرآن غافل شد.

وی با بیان اینکه بعد از کربلا حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در جاهای مختلف خطبه خواندند و پرده از ظلم برداشتند، گفت: همه این‌ها باعث شد که یزید به اهداف خود نرسید و امام حسین(ع) به اهداف خود که وفای به عهد بندگی و روشن کردن نور هدایت بود رسیدند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: امام سجاد(ع) پای کار تحول فرهنگی ایستادند و جرقه‌های این تحول را زدند و بعد از ایشان امام باقر(ع) این انقلاب فرهنگی را تأسیس کردند و امام صادق(ع) آن را تثبیت و توسعه دادند و همه این‌ها مدیون خون اباعبدالله(ع) است.

انتهای پیام
captcha