محكوميت هتك حرمت قرآن در یمن
کد خبر: 4157730
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

محكوميت هتك حرمت قرآن در یمن

مردم یمن در راهپیمایی باشکوهی هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای سوئد و و دانمارک را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، مردم یمن در تجمع و راهپیمایی عظیم خود هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک را محکوم کرده و لابی‌های صهیونیستی را به عنوان دست‌های پشت پرده این اقدامات هتاکانه معرفی کردند.

در این راهپیمایی مردم یمن در بیانیه پایانی این راهپیمایی اعلام کردند که قرآن‌سوزی‌های متعددی که در سوئد و دانمارک به وقوع می‌پیوندد جنایات شنیعی است که لابی خبیث صهیونیستی مغز متفکر آن است و دولت‌های غربی نیز گوش به فرمان این لابی هستند.

مردم یمن اعلام کردند: دولت‌های غربی خود را ابزار دست صهیونیسم جهانی نموده‌اند که تلاش دارد تمامی انواع فساد را در جهان منتشر کند.

راهپیمایان یمنی کینه و دشمنی غرب و صهیونیست‌ها ضداسلام و مسلمانان را حقیقتی عنوان کردند که در تمامی دوره‌ها بروز یافته و افزودند که با جنایات قرآن‌سوزی اخیر تمامی ادعاهای غرب در خصوص دموکراسی و آزادی بیان بی‌اعتبار می‌شوند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، توقف صدور مجوز قرآن‌سوزی از سوی دولت‌های سوئد و دانمارک را ناکافی دانستند و اعلام کردند که این دو دولت باید از تمامی مسلمانان عذرخواهی کرده و نسبت به عدم صدور مجوز جدید برای سوزاندن قرآن کریم تعهد بدهند.

آن‌ها همچنین دولت‌های مسلمان خواستند که نشست فوق‌العاده‌ای را جهت یاری قرآن کریم و تصمیم‌گیری در خصوص سیاست‌های مشخص جهت واکنش به کشورهای هتاک به قرآن کریم، برگزار کنند. همچنین از پارلمان‌های اسلامی خواستند کردند تا قوانین الزام‌آوری برای مقابله با وضع موجود به تصویب برسانند.

راهپیمایان یمنی از همگان دعوت کردند تا کالاهای سوئدی و دانمارکی و کالاهای هر کشوری که به قرآن کریم یا مقدسات اسلام و مسلمانان توهین می‌کند را تحریم کنند.

آن‌ها ضمن تقدیر از دولت‌های عربی و اسلامی که سفیر سوئد را اخراج کردند از دیگر کشورهای اسلامی خواستند که همین اقدام را در راستای قطع روابط با سوئد و دانمارک انجام دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha