سوگواره «بر شانه‌های نی» در چهارمحال‌وبختیاری فراخوان داد
کد خبر: 4159510
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲

سوگواره «بر شانه‌های نی» در چهارمحال‌وبختیاری فراخوان داد

با حضور شاعران و اعضای هیئت شیفتگان وصل فرخ‌شهر فراخوان چهارمین سوگواره شعر و نوحه «بر شانه‌های نی» به دستان «بهروز نوروزیان» پیر غلام فرخ‌شهری رونمایی شد.

سوگواره بر شانه های نی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، حمید برزگر، دبیر چهارمین سوگواره شعر و نوحه «بر شانه‌های نی» اظهار کرد: با حضور شاعران و اعضای هیئت شیفتگان وصل فرخ‌شهر، فراخوان چهارمین سوگواره شعر و نوحه «بر شانه‌های نی» به دستان «بهروز نوروزیان» پیرغلام فرخ‌شهری رونمایی شد.

وی افزود: سوگواره‌ بر شانه‌های نی به مدت چهار دوره است که از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و هیئت شیفتگان وصل فرخ‌شهر در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی افزود: شاعران آیینی استان در کشور مطرح هستند و از آثار رسیده در دوره‌های گذشته این سوگواره، مجموعه شعری با عنوان «بر شانه‌های نی» به چاپ رسیده که یکی از آثار ماندگار شعر آیینی و عاشورایی است.

برزگر اظهار کرد: این سوگواره با موضوع نهضت امام حسین(ع) و وقایع مرتبط با واقعه عاشورا برگزار می‌شود و تولید اشعار و نوحه‌های مفهوم‌گرای فاخر و نگاه تازه به واقعه کربلا و موضوعات پیرامون آن از اهداف این رویداد ادبی است.

وی یادآور شد: چهارمین سوگواره شعر «بر شانه‌های نی» در بخش شعر کلاسیک و نوحه برگزار می‌شود و اولویت با آثار و سروده‌هایی است که پیش‌تر در جایی منتشر نشده باشند.

برزگر چاپ مجموعه شعر از برگزیدگان این سوگواره را یکی از بخش‌های سوگواره عنوان کرد و افزود: حق چاپ و انتشار آثار در کتاب سوگواره برای دبیرخانه محفوظ است و شاعران آیینی استان می‌توانند حداکثر سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که پس از ارزیابی آثار، علاوه بر انتخاب سه اثر برگزیده، از سه اثر نیز تقدیر می‌شود.

دبیر سوگواره بر شانه های نی افزود: در بخش نوحه نیز صرفاً اشعار نوحه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و دبیرخانه از بین فایل‌های صوتی به بهترین انتخاب شعر، لحن و سبک مداح با اهدای جایزه تقدیر به عمل خواهد آورد. 

برزگر آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره را ۷ شهریورماه ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد در اربعین حسینی منتخبین این سوگواره را در برنامه‌ای با حضور شاعران و مداحان استان اعلام کنیم.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۷ شهریورماه به شماره ۰۹۳۰۹۱۸۱۰۶۵ در پیام‌رسانهای بله و ایتا و یا در قالب لوح فشرده به نشانی شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه ۵۲، واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha