18 مردادماه؛ آغاز دوره‌های توانمندسازی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کردستان
کد خبر: 4159867
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

18 مردادماه؛ آغاز دوره‌های توانمندسازی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به آغاز دوره‌های آموزشی توانمندسازی کارکنان این نهاد از 18 مردادماه جاری گفت: این دوره‌ها در محل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس سنندج آغاز و تا 26 مردادماه جاری ادامه خواهد داشت.

دوره توانمندسازی معلمان آموزش و پرورش استثنایی کردستان

طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به آغاز دوره‌های آموزشی توانمندسازی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان از 18 مردادماه جاری گفت: این دوره‌ها در محل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس سنندج آغاز و تا 26 مردادماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دوره‌های تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به‌منظور ارتقای سطح عملکرد معلمان برگزار می‌شود، مبانی و اصول مدیریت براساس اسناد بالادستی، آموزش رویکردهای الگوهای برتر یاددهی ـ یادگیری، رویکردهای نوین آموزش و پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان نابینا و ناشنوا، مهارت‌های آموزش درس هنر و نمایش عروسکی، کارکرد بازی در تربیت بدنی و رفتار درمانی در کودکان استثنایی را سرفصل‌های این دوره‌های توانمندسازی ذکر کرد.

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی کردستان ارتقای مهارت تخصصی، کیفی‌سازی آموزش، بازآموزی و رشد حرفه‌ای معلمان، کیفیت‌بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، توسعه فرصت‌های برابر و افزایش مهارت‌های تخصصی معلمان در جهت ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را از اهداف برگزاری این دوره‌ها برشمرد.

وی افزود: معلمان در مقاطع و شرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و در چارچوب نیازها طراحی و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

محمدی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل  آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روش‌هایی که هماهنگ‌کننده برنامه‌های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.

وی ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویاتر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت‌تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه آموزش‌ و‌ پرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه معلمی دارای عملکرد بهتر و تدریس کارآمدتری است که دارای دانشی بیشتر، روش‌های تدریس خلاقانه‌تر، مهارت به‌کارگیری روش‌های جدید و فعال تدریس و ارزیابی باشد و از روش‌های مختلف ارزشیابی استفاده کند؛ تصریح کرد: افزایش توانمندی معلمان موجب رشد دانش‌آموزان شده و سطح یادگیری و مهارت را در آنان ارتقا می‌بخشد.

وی در پایان یادآور شد: تربیت معلم را می‌توان از جمله حساس‌ترین و مهم‌ترین مؤلفه‌های نظام‌های تعلیم و تربیت دانست، چراکه موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه‌ها در محیط واقعی و کارگزاران حقیقی آموزش و پروش هستند.

انتهای پیام
captcha