«حماسه آلاچیق‌ها»
کد خبر: 4160232
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
معرفی کتاب؛

«حماسه آلاچیق‌ها»

کتاب «حماسه آلاچیق‌ها» با مصاحبه و تدوین گروهی «یوسف بدرزاده، صمد زمانی، علیرضا قلی زاده، مهدی حضرتی» مروری بر نقش «عشایر» استان اردبیل در دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده است.

«حماسه آلاچیق‌ها»به گزارش ایکنا از اردبیل، کتاب «حماسه آلاچیق‌ها» با مصاحبه و تدوین یوسف بدرزاده، صمد زمانی، علیرضا قلی زاده، مهدی حضرتی، مروری بر نقش عشایر استان اردبیل در دفاع مقدس به رشته تحریردر آمده و در ۳۲۶ صفحه و تیراژ هزار جلد توسط انتشارات «خط هشت» منتشر شده است.

کتاب «حماسه آلاچیق‌ها» ضمن مرور نقش عشایر استان اردبیل در دفاع مقدس به خصوصیات اخلاقی و ولایت‌مداری عشایر استان اردبیل پرداخته و عشایر را به عنوان الگوی مقاومت و ایثار معرفی می‌کند.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«اردبیل خاستگاه تشیع و مرکز تبلور و تجلی شور و عشق حسینی(ع) و میراث‌دار فرهنگ عاشورایی است. مردمان آن از گذشته تاکنون، ارادتی خالصانه به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، علمدار کربلا حضرت ابوالفضل(ع) و دیگر یاران با وفای او دارند، به‌طوری که در طول تاریخ، این منطقه به شهر حسینی(ع) شهرت داشته است. اردبیل به‌دلیل برخاستن تشیع علوی از سینه‌ی این خطه، عشق و عاشقی و وابستگی کامل خود را به خاندان رسالت و اهل‌بیت(ع)، ایثار و شهادت به اثبات رسانده است.

در طول هشت سال دفاع مقدس، اردبیل همراه با سایر شهر‌ها و مناطق ایران اسلامی با رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیجیان دلاور و یگان‌های استانی اعم از ارتش، سپاه و جهاد سازندگی با تقدیم ۳ هزار و ۳۳۰ شهید، ۸ هزار و ۹۵۰ جانباز و ۷۰۵ آزاده به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی بی‌بدیل و تعیین کننده‌ای در پیروزی‌های این دوران داشته است».

انتهای پیام
captcha