تأثیر کارکردهای وزارت ارشاد بر امنیت؛ محور نشست کمیسیون امنیت ملی با وزیر + صوت
کد خبر: 4161917
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
حیدری بیان کرد:

تأثیر کارکردهای وزارت ارشاد بر امنیت؛ محور نشست کمیسیون امنیت ملی با وزیر + صوت

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با توجه به اهمیت نقش کارکردهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از منظر امنیتی، بررسی این کارکردها را در ثبات امنیت و پایداری اجتماعی محور اصلی نشست اعضای کمیسیون با وزیر ارشاد اعلام کرد.

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره دستورکار نشست روز دوشنبه، 23 مردادماه، کمیسیون با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جلسه با موضوع بررسی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف است. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با توجه به شرح وظایفی که دارد نسبت به مسائل و مشکلات و اولویت‌بندی مسائل مهم کشور مأموریت‌ها و وظایفی دارد و در این میان وزارت ارشاد یکی از وزارتخانه‌های مؤثر در حوزه کارکردهای فرهنگی از منظر امنیتی است.

وی ادامه داد: بر همین اساس وزیر به کمیسیون دعوت شده تا از این منظر توضیحاتی پیرامون عملکرد این وزارتخانه در ابعاد مختلف به اعضای کمیسیون ارائه دهد.

بررسی کلیت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از منظر امنیتی

حیدری درباره طرح ابعاد امنیتی مسئله عفاف و حجاب در این نشست گفت: این نشست مربوط به مورد خاصی نیست و ممکن است مسئله عفاف و حجاب هم به منزله یکی از محورهای این نشست مطرح شود.

وی افزود: محور اصلی این نشست بررسی عملکرد و کارکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، زیرا کارکردهای مختلف این وزارتخانه می‌توانند بر مسائل مربوط به امنیت مانند ثبات امنیت و پایداری اجتماعی تأثیرگذار باشد. مسائل موردی توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در حال رصد شدن است که مربوط به مباحث مدنظر کمیسیون در این نشست نیست.      

دغدغه مهم کمیسیون امنیت ملی در موضوع انتخابات 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برنامه‌های کمیسیون درباره انتخابات مجلس دوازدهم در سال جاری گفت: توجه کمیسیون بر اجرای مطلوب راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر انقلاب است و در این میان دغدغه مهم کمیسیون تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

وی بیان کرد: مسئله دیگر حفظ سلامت و امنیت انتخابات است که نهادهای مختلف اطلاعاتی و امنیتی از جمله وزارت کشور و نیروی انتظامی متولی این دو موضوع هستند و کمیسیون هم در این رابطه فعال است و نگرانی‌ها و مسائل مد نظر خود را در جلسات مشترک به مسئولان مربوطه به خصوص وزارت کشور به منزله مجری انتخابات منعکس می‌کند.

حیدری اظهار کرد: تا زمان ثبت نام اصلی انتخابات، مسئولان دستگاه‌های مربوطه ‌حتما با حضور در کمیسیون، توضیحاتی پیرامون آخرین تحولات و آمادگی‌های خود برای برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ارائه خواهند کرد.

کد

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر اعضای کمیسیون برای انتخابات مجلس نامزد می‌شوند، به صورت محتوایی به بحث انتخابات ورود نخواهیم کرد و بیشتر تمرکز کمیسیون بر مسئله امنیت و سلامت انتخابات است.                        

انتهای پیام
captcha