محکومیت گفتمان نفرت‌پراکنی توسط شورای دیانت اسلامی فرانسه
کد خبر: 4162025
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

محکومیت گفتمان نفرت‌پراکنی توسط شورای دیانت اسلامی فرانسه

شورای دیانت اسلامی فرانسه اظهارنظرهای سیاسی که باعث اسلام‌هراسی و ترویج گفتمان نفرت‌پراکنی می‌شود را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عبّر، شورای دیانت اسلامی فرانسه با صدور بیانیه‌ای نسبت به گسترش اسلام‌هراسی و تشدید گفتمان نفرت‌پراکنی و نژادپرستی علیه مسلمانان فرانسه و دیگر اقلیت‌های خارجی و مهاجران مقیم این کشور هشدار داد.

بیانیه شورای دیانت اسلامی فرانسه، پس از اظهارات جنجالی پیر هیلار، سیاستمدار فرانسوی، در جریان اظهاراتش در دانشگاه سیویتاس، که در آن به یهودیان مسلمانان و بودایی‌ها و دیگر مهاجران مقیم فرانسه حمله کرده بود، منتشر شد.

در این بیانیه آمده است: طرح سخنان به این شکل و بیان حرف‌هایی به صورت افسار گسیخته علیه یک گروه، یک چیز را بیان می‌کند: از طریق ترویج مداوم ایده‌ها و افرادی که از مضامینی مانند هویت ملی یا مهاجرت سوء استفاده می‌کنند، در نهایت گفتمان‌هایی احیا خواهند شد که بسیاری فکر می‌کردند متعلق به گذشته است،.

شورای ديانت اسلامی فرانسه بیان كرد كه این سازمان همیشه درباره خطرات ايدئولوژی‌هایی هشدار داده است که مبتنی بر طرد دیگران است و امروز هم این گونه سخنان با هر هدفی که مطرح شود، قطعاً هیچ گروه اقلیتی از گزند آن در امان نخواهد بود و این چیزی است که گذشته آن را ثابت کرده است.

این شورا تأکید کرد: جریان راست افراطی از نظر محتوا تغییری نکرده است. تنها چیزی که وجود دارد، این است که اهداف گفتمان این جریان ممکن است از یک دوره زمانی به دوره دیگر متفاوت باشد. اما مبنای فکری آن ثابت بوده و عبارت است از طرد دیگران و نفرت از آن‌ها، تنها به این خاطر که متفاوت هستند.

انتهای پیام
captcha