افتتاح مرکز تحقیقات حلال در کالج زنان فیلیپین
کد خبر: 4162079
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

افتتاح مرکز تحقیقات حلال در کالج زنان فیلیپین

یک مرکز تحقیقاتی در زمینه گردشگری حلال به منظور تقویت صنعت گردشگری حلال در این کشور در کالج زنان فیلیپین افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سلام گیت وی، دپارتمان علم و فناوری (DOST) در منطقه داوائوی فیلیپین یک مرکز تحقیقاتی و نوآوری جدید برای علوم حلال (RICHeS) را در کالج زنان فیلیپین (PWC) افتتاح کرد.

هدف از این ابتکار، تقویت صنعت حلال در فیلیپین از طریق ترویج تحقیقات، برنامه‌های نوآورانه و فعالیت‌های ظرفیت‌سازی است. این مرکز به منظور تسهیل تحقیق و توسعه نوآورانه (R&D) در صنعت حلال بویژه گردشگری حلال طراحی شده است.

ویسنته آنتونیو پیجانو، مدیرعامل کالج زنان فیلیپین گفت: این رویداد نشان‌دهنده تعهد خلل‌ناپذیرDOST و این کالج برای پیشبرد صنعت حلال است.

وی افزود: همانطور که ما این مرکز را افتتاح می‌کنیم و مسیری متحول کننده را آغاز می‌کنیم، ضروری است بدانیم که تلاش‌های جمعی ما می‌تواند آینده صنعت حلال را شکل دهد و نقش مهمی را ایفا کند. این مرکز می‌تواند یک الگوی برجسته برای جامعه جهانی باشد.

فیلیپین در سال‌های اخیر در زمینه محصولات و خدمات حلال سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. به گزارش مؤسسه ارزیابی گردشگری حلال «کرسنت»، این کشور مصمم است سهم خود از بازار جهانی حلال را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این کشور در سال 2019 نشان ملی حلال خود را معرفی کرد.

دولت فیلیپین توسعه مواد غذایی دارای گواهی حلال را به منظور تشویق روابط تجاری قوی‌تر با کشورهای اسلامی و ایجاد انگیزه در صنعت غذا و ارائه گزینه‌های حلال بیشتر برای گردشگران ترویج می‌کند. خردادماه امسال نمایشگاه IFEX  ۲۰۲۳ در فیلیپین میزبان بیش از ۵۰۰ صادرکننده و تولیدکننده مواد غذایی از این کشور و سایر کشورهای جهان بود.

سال گذشته، قانون ۱۰۸۱۷ یا قانون برنامه توسعه و ترویج صادرات حلال فیلیپین با هدف توسعه و ترویج محصولات حلال برای صادرات امضا شد و به تصویب رسید.

انتهای پیام
captcha