انس روزانه شعیشع با قرآن و توجه ویژه به خانواده
کد خبر: 4162383
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
نوه روایت کرد؛

انس روزانه شعیشع با قرآن و توجه ویژه به خانواده

محمد الیمانی، نوه شیخ ابوالعینین شعیشع از قاریان فقید مصری از توجه بسیار این قاری بزرگ قرآن به خانواده خود و اهل قرآن و همچنین تمرین تلاوت به مدت یک ساعت پس از نماز صبح از سوی شعیشع گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، محمد الیمانی، نوه شیخ ابوالعینین شعیشع که در شبکه ماهواره‌ای الناس یک روز پس از سالروز تولد وی سخن می‌گفت، درباره زنده بودن یاد وی در نزد مردم زادگاهش گفت: مردم شهر بیلا صد و یکمین سالگرد تولد شیخ فقید را با تلاوت قرآن کریم جشن گرفتند. خانواده، بستگان و دوستان شیخ ابوالعینین شعیشع و شماری از قاریان شهر گرد هم آمدند و پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم برای شیخ طلب آمرزش و رحمت کردند.

به گفته الیمانی، شیخ همواره توجه ویژه‌ای به خانواده خود داشت و حتی پس از آنکه در سال 1935 به عنوان جوان‌ترین قاری تا آن روز به رادیوی مصر پیوست و در قاهره زندگی می‌کرد، هرگز دیدار از خانواده خود در شهر بیلا را ترک نکرد.

وی افزود: شیخ تلاش زیادی برای تأمین نیازهای اهل قرآن می‌کرد و با وجود مشغله فراوان در تمام مراسم عروسی نوه‌ها و یا فرزندان خواهر و برادر خود حضور داشت و همچنین در تمام مراسم عزا و ماتم خانواده نیز حضور داشت و با تلاوت زیبای خود بازماندگان را تسلی می‌داد.

نوه شیخ ابوالعینین شعیشع درباره تمرین او برای تلاوت قرآن نیز گفت: شیخ هر روز پس از نماز صبح یک ساعت به تمرین تلاوت می‌پرداخت و روزانه یک ساعت نیز پیاده‌روی می‌کرد.

انتهای پیام
captcha