فضای مناسب برای ترویج کتاب و کتابخوانی ایجاد شود
کد خبر: 4162598
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان: 

فضای مناسب برای ترویج کتاب و کتابخوانی ایجاد شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به اینکه امامین انقلاب تاکیدات ویژه‌ای بر کتاب و کتابخوانی دارند باید فضای مناسبی برای ترویج این مهم ایجاد شود.

ارسالی/  باید فضای مناسبی برای ترویج کتاب و کتابخوانی ایجاد شودبه گزارش ایکنا از هرمزگان؛ عصر دیروز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان به ریاست محسن خاکی نهاد، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان اظهار کرد: ادبیات دولت مردمی ایران قوی، گفتمان امامین انقلاب است و با توجه به اینکه امامین انقلاب تاکیدات ویژه‌ای بر کتاب و کتابخوانی دارند باید فضای مناسبی برای ترویج این مهم ایجاد شود.

خاکی نهاد با اشاره به تاخیر ۱۲ ساله در احداث کتابخانه‌ی مرکزی بندرعباس افزود: جلسه‌ای با قید فوریت با شهرداری بندرعباس برگزار و موضوع تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر برگزاری جشنواره‌های مختلف کتابخوانی، گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی مبارک است و توصیه می‌کنیم این جشنواره در سطح کارکنان دولت نیز برگزار شود و برای برگزاری این جشنواره آمادگی داریم.

فرشاد محمدی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان نیز در این نشست، کتابخانه‌های مرکزی را محلی برای بروز خلاقیت و پرورش ایده‌ها دانست و گفت: کلانشهرهای کشور دارای کتابخانه‌های مجهزی هستند که خدمات فرهنگی مختلفی را به مردم ارائه می‌کنند به عنوان نمونه کتابخانه‌های مرکزی مشهد و یزد بیش از ۵۰ خدمت را به دوستداران کتاب و کتابخوانی ارائه می‌کنند‌‌.

وی با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه ۶ هزار و ۸۰۸ متر مربعی کتابخانه‌ مرکزی بندرعباس، اظهارداشت: بنا بوده است که معوض کتابخانه‌ مرکزی شهر که امروز به عنوان مرکز اسناد در اختیار شهرداری بندرعباس است، کتابخانه‌ی جدیدی احداث و تحویل شود اما بعد از ۱۲ سال هنوز این اتقاق نیفتاده است.

گفتنی است در این نشست احکام اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان اعطا و فرشاد محمدی، علی بهرامشاهی، محدثه درویشی، منصورفرهادی، اسمعیل جهانگیری، محمد قویدل، ابراهیم شاکری‌زاده، حمیدرضا زارعی و حاجبی به عضویت در این انجمن در آمدند.

انتهای پیام
captcha