پاسخ به مشتاقان «عکاسی زیر آب»
کد خبر: 4162681
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
معرفی کتاب

پاسخ به مشتاقان «عکاسی زیر آب»

کتاب «عکاسی زیر آب» شامل دو بخش عکاسی و غواصی و حاصل چهار دهه تجربه قاسم رستی‌خواه نویسنده این اثر در پاسخ به مشتاقان غواصان و تصویربرداران دنیای زیر آب توسط انتشارات مدید منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایکنا؛ کتاب «عکاسی زیر آب» نوشته قاسم رستی‌خواه با ویراستاری برومند شکری در ۱۷۴ صفحه در قطع رقعی از سوی انتشارات مدید منتشر و روانه بازار نشر شد.

کتاب شامل دو بخش عکاسی و غواصی و حاصل تجربه چهل ساله نگارنده است.

قاسم رستی‌خواه این کتاب را مناسب مشتاقان دنیای زیرآب، کسانی که ارتباط حرفه‌ای با آب، همه عکاسان و غواصانی که به هنر عکاسی زیر آب علاقه دارند، عنوان کرده است.

رستی‌خواه درباره نگارش این اثر به ایکنا گفت: پس از سال‌ها تجربه عملی عکاسی و فیلمبرداری زیر آب به این نتیجه رسیدم که دلیل کم بودن فعالیت‌های جوانان ما در این زمینه نه فقط هزینه‌های بالا بلکه عدم آگاهی آنها  از امکانات بوده است. پس تصمیم گرفتم کتاب حاضر را چاپ و منتشر کنم. در این کتاب به اولین سوال مطرح از طرف جوانان پاسخ داده شده است یعنی این سوال: عکاسی زیر آب چه فرقی با خارج از آب دارد؟

وی در پاسخ به این پرسش که اغلب تصور می‌کنند تنها تفاوت عکاسی زیر آب و خشکی یک محفظه محافظت از آب گرفتگی است، چرا که در هر دو حیطه آب و خشکی؛ دوربین، نور مصنوعی، فیلتر و وسایل مشابه هم به کار می‌رو؛ آیا قضیه به همین سادگی است خاطرنشان کرد: پاسخ این سوال این است که عکاسی زیر آب شبیه عکاسی در هوا نیست چون ما آنچنان به هوا به عنوان رابطه عکاسی عادت کرده‌ایم که از آن بی خبر هستیم.

پاسخ به مشتاقان غواصان و تصویربرداران با «عکاسی زیر آب»

این نویسنده و پژوهشگر یادآور شد: ولی زمانی که دوربین به زیر آب می‌رود دنیای هوا را ترک گفته وارد دنیای آب شده‌ایم. یک عکاس زیر آب باید فرق بین آب و هوا را به عنوان رابط عکاسی بداند. عکاسی آب را می توان در یک استخر، رودخانه، دریاچه و دریا انجام داد.

رستی‌خواه در پایان گفت: عکس‌های فوق‌العاده‌ای رو و زیر آب تولید می‌شود که از جهات مختلف جذاب و دیدنی هستند. مطالعه این کتاب علاقمندان را هدایت می‌کند بدون هزینه‌های اضافی عکس‌های زیر آب را طبق نظر و نگاه‌های هنرمندانه خود بسازند. این کتاب فرصت مغتنمی را فراهم می‌کند تا عکاس و غواص بدون پرداخت هزینه‌های گران در زمینه عکاسی زیر آب به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام
captcha