نگرانی دانمارک از تهدید القاعده در پی قرآن‌سوزی
کد خبر: 4162853
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

نگرانی دانمارک از تهدید القاعده در پی قرآن‌سوزی

وزیر دادگستری دانمارک از جدی گرفتن تهدید سازمان تروریستی القاعده برای انجام عملیات در این کشور پس از هتک حرمت قران کریم، خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک تصریح کرده است که این کشور تهدید سازمان تروریستی القاعده به انجام علمیات در دانمارک را بسیار جدی می‌گیرد.

روز دوشنبه گزارش شد که القاعده ظاهراً مسلمانان را به انجام حملاتی در تلافی هتک حرمت اخیر به قرآن در سوئد و دانمارک فراخوانده است.

آژانس اطلاعات داخلی دانمارک پیش‌تر‌ تأیید کرده بود که تهدید جدیدی علیه سوئد و دانمارک در پاسخ به آتش زدن نسخه‌های قرآن در دو کشور وجود دارد.

وزیر دادگستری صحبت‌های خود را در مورد قصد دولت برای ممنوعیت سوزاندن قرآن مجید مجدداً مطرح کرد، اما مشخص نکرد که این اقدامات چه خواهد بود.

از سویی برخی از احزاب راست‌گرا منع هتک حرمت قران کریم را نقض‌کننده آزادی بیان توصیف کرده و با آن مخالفت کرده‌اند.

در بیانیه ادعایی که در یک وب‌سایت نزدیک به القاعده منتشر شد، آمده است: اروپا پیام ما در شارلی ابدو را به درستی درک نکرد.

شایان‌ذکر است که روزنامه طنز «شارلی ابدو» در سال 2015 پس از انتشار کاریکاتورهایی توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) هدف حمله مرگبار قرار گرفت و القاعده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

پس از هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک اعتراضات گسترده‌ای در سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی علیه اقدام صورت گرفت. با این حال بسیاری از چهره‌های اسلامی تأکید کرده‌اند که این اعتراضات نباید به اعمال خشونت‌آمیز مبدل شود چرا که در این حالت، هدف توهین‌کنندگان به قرآن، یعنی دامن زدن به اسلام هراسی محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha