برگزاری مسابقات بین‌المللی و سراسری قرآن در مراکش و عمان
کد خبر: 4162872
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

برگزاری مسابقات بین‌المللی و سراسری قرآن در مراکش و عمان

وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش از برگزاری هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن محمد ششم در شهریورماه خبر داد؛ این در حالی است که سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن سلطان قابوس روز گذشته در ولایت السویق در عمان آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از احداث انفو، وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش اعلام کرد: در چارچوب اهتمام این وزارت به حفظ و قرائت و تفسیر قرآن کریم و به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص) در سال 1445 هجری قمری، هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی محمد ششم ویژه حفظ، قرائت، ترتیل و تفسیر قرآن کریم در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 12 و 13 سپتامبر 2023 (21 و 22 شهریور 1402) برگزار می‌شود.

در این مسابقات علاوه بر شهروندان مراکشی  حافظان و قاریانی از کشورهای عربی، اسلامی و آفریقایی و همچنین از اروپا و آسیا نیز حضور خواهند داشت. مراسم افتتاحیه این مسابقات روز سه‌شنبه 21 شهریور 1403 از ساعت 10:30 صبح در تالار مدرسه قرآنی مسجد حسن دوم کازابلانکا برگزار خواهد شد.

آغاز مسابقات قرآن سلطان قابوس در عمان

همچنین مرحله مقدماتی سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم سلطان قابوس در سال 1445 هجری قمری دیروز، 24 مرداد در مسجد سلطان قابوس در السویق واقع در استان الباطنه شمالی این کشور با حضور بیش از هزار و ۶۳۸ متسابق زن و مرد در هفت رشته مختلف آغاز شد.

این دوره از مسابقات که به همت مرکز عالی فرهنگ و علم سلطان قابوس در دیوان سلطنتی با هدف ترغیب مردم عمان به حفظ و تلاوت قرآن برگزار شده است.

برگزاری مسابقات قرآنی در مراکش و الجزایر

این رقابت در هفت رشته مختلف برگزار می‌شود که عبارت است از: رشته اول (حفظ کل قرآن کریم)،رشته دوم (حفظ بیست‌وچهار جزء متوالی)، رشته سوم (حفظ هجده جزء متوالی)، رشته چهارم (حفظ دوازده جزء متوالی) به شرطی که شرکت‌کننده از متولدین سال ۱۹۹۶ میلادی و یا بالاتر باشد، رشته پنجم (حفظ شش جزء متوالی) با این شرط که متسابق از متولدین سال ۲۰۰۹ میلادی و یا بالاتر باشد.

سال گذشته مسابقات قرآن سلطان قابوس پس از توقف دو ساله به دلیل شیوع کرونا از سر گرفته شد. تشویق جوانان عمانی به حفظ قرآن کریم و پایبندی به آموزه‌های آن، ترغیب مردم عمان به حفظ و قرائت قرآن، تربیت نسل قرآنی با هدف اصلاح اجتماعی، یافتن قاریان ممتاز قرآن و تقویت حضور فعالان قرآنی سلطان‌نشین عمان در مسابقات بین‌المللی قرآن از جمله مهم‌ترین اهداف این رقابت‌هاست. این مسابقات، نخستین بار در سال ۱۹۹۲ در سه رشته آغاز شد.

انتهای پیام
captcha