استاد دانشگاه آمریکا: پایبندی به حجاب و آرمان‌های اسلامی مایه افتخار من است
کد خبر: 4163946
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

استاد دانشگاه آمریکا: پایبندی به حجاب و آرمان‌های اسلامی مایه افتخار من است

استاد دانشگاه پرینستون آمریکا که به یکی از چهره‌های برجسته آکادمیک برای مبارزه با تبعیض نژادی علیه مسلمانان در این کشور تبدیل شده است می‌گوید که به داشتن حجاب و پایبندی به اصول و آرمان‌های اسلامی افتخار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، امانی جمال، رئیس دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل در دانشگاه پرینستون آمریکا با  فعالیت‌های علمی خود در زمینه مقابله با اعمال نژادپرستانه علیه مسلمانان در ایالات متحده آمریکا کار کرده است. 

جمال در حرفه آکادمیک با ارائه مقالات و فعالیت‌های مدنی در زمینه روشنگری برای افکار عمومی، گذار دموکراتیک، مشارکت مدنی در جهان عرب، روابط بین‌الملل، زنان و جنسیت، رفتار انتخاباتی، حکومت‌داری، مهاجران، مذهب و سیاست در حرفه آکادمیک خود به یکی از دانشگاهیان برجسته در کار روی اصلاح کلیشه در مورد اعراب و مسلمانان آنجا و دفاع از مسائل آنها تبدیل شده است.

او که در شهر سانفرانسیسکو ایالات متحده آمریکا در یک خانواده مهاجر فلسطینی به دنیا آمده است، در 10 سالگی به همراه خانواده و به منظور یادگیری دین اسلام و زبان عربی به شهر رام الله در فلسطین می‌رود.

جمال در گفت‌وگو با الجزیره می‌گوید که سفرش به فلسطین در سال 1980 باعث شد وضعیت فلسطین به‌ویژه واقعیت اشغالگری اسرائیل را در سرکوب فلسطینیان و نقض حقوق کودکان درک کند و به همین دلیل متقاعد شد که می‌تواند از طریق آکادمیک به دفاع از حقوق فلسطینیان و رسوا کردن رژیم صهیونیستی بپردازد.

امانی جمال در 18 سالگی به همراه خانواده به آمریکا بازگشته و با ادامه تحصیل موفق به فارغ‌التحصیلی دکتری سال 2020 علوم سیاسی از دانشگاه میشیگان شده است.

این استاد فلسطینی‌تبار در مطالعات خود در زمینه توسعه سیاسی و دموکراسی در کشورهای عربی توضیح می‌دهد که مفاهیمی که در ایالات متحده وجود دارد و ادعا می‌کند که مردم عرب و مسلمان دموکراسی را نمی‌خواهند یا ارزشی برای آن قائل نیستند و کشورهای عربی که از تروریسم و ​​جنگ رنج می‌برند فاقد اصول و مبانی دموکراتیک هستند؛ تصورات اشتباهی است.

او تأکید می‌کند که مسلمانان و اعراب در ایالات متحده بیش از سایر اقلیت‌ها در معرض نژادپرستی قرار دارند و تصویر آنها در رسانه‌ها تحریف شده است.

جمال با بیان اینکه نژادپرستی در آمریکا با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وحشتناک شده بود، گفت: طرفداران ترامپ هنگام حمله وی به اعراب و مسلمانان زیاد شده بودند و او را مورد تشویق قرار می‌دادند.

وی با اشاره به حضور قابل توجه دانشجویان مسلمان از کشورهای اسلامی در دانشگاه‌های آمریکا بر لزوم تلاش برای حضور بیشتر اساتید مسلمان در دانشگاه‌های آمریکا به منظور تأثیرگذاری بر بهبود چهره مسلمانان تأکید کرد.

امانی از سال 2003 در دانشگاه پرینستون تحصیل کرده و در سال 2013 به درجه استادی نائل شد و دو سال پیش به سمت ریاست دانشکده امور عمومی و بین‌الملل این دانشگاه دست یافت. او به مدت 20 سال استاد متخصص در امور خاورمیانه بوده است.

استاد دانشگاه پرینستون آمریکا با دفاع از حفظ حجاب خود در کشور آمریکا گفت که از همان دوران نوجوانی روسری به سر داشته و به تعلق خود به دین اسلام و فلسطین افتخار می‌کند.

جمال داشتن حجاب را مایه عفت و حفظ شرافت زنان مسلمان می‌خواند و می‌گوید: هیچگاه احساس نکردم که باید اصول و آرمان‌های اسلامی را که عمری به آن پایبند بوده‌ام؛ تغییر دهم.

انتهای پیام
captcha