حمایت وزیر کنیایی از حجاب زنان مسلمان
کد خبر: 4108662
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

حمایت وزیر کنیایی از حجاب زنان مسلمان

آدن دوئاله، وزیر دفاع کنیا با حمایت از حجاب داشتن زنان مسلمان در این کشور گفت که فرهنگ مسلمانان حکم می‌کند که زنان آن‌ها باید در ملاء عام حجاب داشته باشند.

آدن دوئاله، وزیر دفاع کنیا

به گزارش ایکنا  به نقل از Tuko، دوئاله که در مسجد جامیا نایروبی سخنرانی می‌کرد، گفت: داشتن حجاب مطابق با فرهنگ مسلمانان است. براساس این فرهنگ زنان مسلمان باید در انظار عمومی با حجاب یا روسری خود ظاهر شوند.

دوئاله که خود نیز مسلمان است،‌ در این مراسم که به مناسبت اهدای کمک به صلیب سرخ کنیا برگزار شده بود،‌ گفت: هرجا که دولت اجازه دهد ‌عید فطر، تعطیل عمومی خواهد بود. دولت به فرهنگ مسلمانان احترام می‌گذارد. ما باید مطمئن باشیم که دخترانمان (دختران مسلمان) حجاب داشته باشند.

وی خطاب به مخالفان حجاب در این کشور گفت: اگر شما با حجاب مشکل دارید، دختران و همسران ما و خواهران ما با حجاب هستند. در غیر این صورت بهتر است این کشور را ترک کنید زیرا آنها با حجاب خواهند بود.

در سال 2019، موضوع حجاب زنان و دختران مسلمان پس از آن خبرساز شد که مدرسه متوسطه ثارا که متعلق به کاتولیک‌های این کشور است و در شهرستان مورنگا واقع شده دانش‌آموزان را به دلیل پوشاندن سرشان با حجاب اخراج کرد. این موضوع باعث به وجود آمدن بحث‌هایی در مورد آزادی زنان مسلمان در داشتن حجاب شد.

جمعیت کنیا حدود 55 میلیون نفر است و حدود 11 درصد از مردم این کشور مسلمان هستند. 

انتهای پیام
captcha