کمبود تعداد نمازخانه‌های بین راهی در استان قزوین
کد خبر: 4164050
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

کمبود تعداد نمازخانه‌های بین راهی در استان قزوین

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین گفت: در قزوین هم اکنون ۳۶ نمازخانه بین‌راهی وجود دارد اما در تعداد نمازخانه‌های بین‌راهی قزوین شاهد کمبود هستیم، به طور مثال در جاده قزوین رشت و مسیر رفت قزوین زنجان کمبود نمازخانه بین‌راهی را شاهدیم.

موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدقریش موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز قزوین، در نشست خبری که امروز ۳۰ مرداد برگزار شد، گفت: امروز آخرین روز دهه فرهنگی ترویج معارف نماز است، ۲۱ مرداد ۱۳۶۹ با همت عده‌ای، با هدایت و راهنمایی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و حمایت‌های مقام معظم رهبری ستاد اقامه نماز شکل گرفته است، در ۳۰ مرداد هم که رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی مسجدالاقصی را آتش زد این روز به عنوان روز جهانی «مسجد» نام گرفت به همین دلیل این دهه، دهه فرهنگی ترویج نماز نامگذاری شده است.

وی افزود: مسجدالاقصی قبله اول مسلمین و محل معراج پیامبر اکرم(ص) است، پیامبر حدود ۱۴ سال در این مسجد نماز خواندند و در نیمه دوم هجرت قبله تغییر کرد؛ مسجد الاقصی قلب تپنده امت اسلامی و محل معراج پیامبر(ص) بود و رژیم منحوس صهیونیستی قلب مسلمین را آتش زد و هم اکنون آن مکان را غصب کرده‌اند و لازم است که با اتحاد مسلمانان هر چه سریع مسجدالاقصی آزاد شود و به دامان امت اسلامی بازگردد تا مردم بتوانند آزادانه در این مسجد نماز بخوانند.

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین گفت: سال قبل در قزوین حدود ۲۵۰ نشست با انجمن اولیا در قزوین با موضوع پاسخ به شبهات دینی با حضور طلابی که در حوزه علمیه سطح سه را کامل گذرانده بودند و در پاسخ به شبهات تخصص دارند برگزار شد. تمام کارکنان دولت موظف شده‌اند ۲۸ ساعت آموزش در خصوص موضوع احکام و معارف نماز بگذرانند که ۱۴ ساعت آن حضوری و ۱۴ ساعت غیرحضوری است.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان دانشگاه بسیار مهمی است چراکه معلمین آینده در این دانشگاه تربیت می‌شوند، ۱۵ ساعت دوره آموزشی احکام و معارف نماز برای دانشجویان فرهنگیان در نظر گرفته شده است و در سال گذشته در قزوین برای ۷۰۰ نفر از دانشجویان فرهنگیان این دوره برگزار شد.  در مدارس برای ائمه جماعت، معلمین، مربیان تربیتی و مدیران دوره‌های طرح مبین برگزار می‌شود؛ همچنین طرح‌های دیگری برای انجمن اولیا و مربیان در جهت توانمندسازی آنان برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: بنا شده است که در تمام ادارات شورای اقامه نماز تشکیل شود و مدیرکل سازمان به عنوان رئیس شورا، امام جماعت و بسیج آن اداره هر ۲ ماه پیگیر امر نماز در ادارات باشند؛ هر ساله عملکرد دستگاه‌ها نیز بررسی خواهد شد.

وی افزود: یکی از کارهای ارزشمندی که ستاد اقامه نماز توانسته است انجام دهد توجه به نمازخانه‌های بین راهی است و با پیگیری ستاد اقامه نماز نمازخانه بین راهی بسیاری ایجاد شده است و حجت‌الاسلام قرائتی به تازگی عنوان کرده‌اند که پس از تأسیس ستاد اقامه نماز ۲۰۰۰ نمازخانه بین راهی در کشور ایجاد شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین ادامه داد: در قزوین هم اکنون ۳۶ نمازخانه بین‌راهی وجود دارد اما در تعداد نمازخانه‌های بین‌راهی قزوین شاهد کمبود هستیم، به طور مثال در جاده قزوین رشت و مسیر رفت قزوین زنجان کمبود نمازخانه بین‌راهی را شاهدیم.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سال جاری ما ترویج اذان است و در این راستا نیز پویش‌هایی برگزار کرده‌ایم؛ برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع سیره امام رضا(ع) و تجهیز کتابخانه به کتاب‌هایی با موضوع نماز با تخفیف ۵۰ درصدی از دیگر برنامه‌های ماست.

انتهای پیام
captcha