تداوم محدودیت‌ها علیه خادمان مسجدالاقصی
کد خبر: 4164174
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

تداوم محدودیت‌ها علیه خادمان مسجدالاقصی

وزیر اوقاف اردن از تداوم آزار و اذیت، دستگیری و تبعید خادمان مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، محمد الخلایله، وزیر اوقاف اردن در جلسه پارلمان این کشور که به مناسبت پنجاهمین سالگرد آتش‌سوزی مسجدالاقصی برگزار شده بود، از تداوم محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی بر خادمان مسجدالاقصی خبر داد. به گفته وی اشغالگران همچنان به اقدامات تروریستی غیر قابل قبول خود در این مکان مقدس ادامه می‌دهند.

الخلایله، خاطرنشان کرد: کادرهای وزارت اوقاف در بیت‌المقدس همچنان با آزار و اذیت، دستگیری و تبعید مواجه هستند، اما آنها سخت تلاش می‌کنند تا هویت اسلامی و عربی مسجدالاقصی را حفظ کرده و با تمام تلاش‌های اشغالگران برای یهودی‌سازی این مکان مقدس مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 91 هزار شهرک‌نشین از طریق باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش برده‌اند و در برخی از موارد تعداد آنها به 5 هزار نفر در روز رسیده است که باید به برپایی مناسک تلمودی از جانب برخی شهرک‌نشینان در صحن‌های مسجدالاقصی نیز اشاره کرد. به گفته الخلایله، وزارت اوقاف اردن از این تخلفات اطلاع دارد و همواره برای مقابله با آن تلاش می‌کند.

وی همچنین از راه‌اندازی موقوفه مصطفی و همچنین برپایی بیش از 100 حلقه تدریس قرآنی در مسجدالاقصی به عنوان مهم‌ترین اقدامات قرآنی وزارت اوقاف اردن در قدس شریف یاد کرد. این حلقه‌ها به صورت شبانه‌روزی در تعلیم قرآن فعالیت دارند.

وزارت اوقاف اردن از نظر قوانین بین‌المللی، مسئولیت اداره مسجدالاقصی و دیگر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس شرقی را بر عهده دارد.

انتهای پیام
captcha