موکب مساکین‌الزهرا(س) در گلزار شهدای خرم‌آباد برپا شد
کد خبر: 4165538
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

موکب مساکین‌الزهرا(س) در گلزار شهدای خرم‌آباد برپا شد

موکب مساکین‌الزهرا(س) پس از سه سال فعالیت در کربلا امسال در گلزار شهدای شهر خرم‌آباد میزبان زائران اربعین شد.

موکب مساکین الزهرا(س)مهرداد خوش‌منظر، مسئول موکب مساکین‌الزهرا(س) خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه امسال این موکب در گلزار شهدای شهر خرم‎آباد میزبان زائران اربعین حسینی است، گفت: این موکب طی سال‌های گذشته همزمان با ایام اربعین در کربلا جاده قدیم نجف به کربلا، عمود 1393 مدرسه خالدات به زائران حسینی خدمت می‌‌کرد که امسال به‌خاطر مشکلات مالی تصمیم بر آن شد که در شهر خرم‌آباد و در گلزار شهدا میزبان زائران باشیم.

وی با اشاره به اینکه موکب مساکین‌الزهرا(س) در بقیه ایام سال نیز در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شود، ادامه داد: در این موکب 20 نفر به زائران اربعین که از این مسیر عبور می‎کنند، خدمت‌رسانی می‎کنند.

خوش‌منظر با بیان اینکه این موکب مردمی است و هزینه‌های آن توسط خود خادمان و از کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، ادامه داد: در این موکب خدماتی همچون توزیع چای و شربت، اسکان زائران و صبحانه را داریم و در کنار آن فعالیت‌های فرهنگی همچون سخنرانی، قرائت دعای کمیل و زیارت عاشورا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه موکب مساکین‌الزهرا(س) از سال 78 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این موکب تا چند روز بعد از اربعین به زائران خدمت‌‌رسانی خواهد داشت.

مسئول موکب مساکین‌الزهرا(س) خرم‌آباد با اشاره به حرکت عظیم اربعین که جهانی شده است، بیان کرد: با وجود اینکه دشمنان تلاش خود را برای کمرنگ کردن پیاده‌روی اربعین به‌کار گرفتند، اما ما شاهد هستیم امسال استقبال مردم از این مراسم بزرگ نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم که این مراسم هر سال نسبت به سال قبل باعظمت‌تر برگزار شود، افزود: اربعین حسینی که امروز با حرکت عظیم ده‌ها میلیونی دلدادگان اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار می‌شود یکی از نشانه‌های ظهور است. لذا، دشمنان اسلام به‌ویژه نظام سلطه نمی‌خواهد این جریان و حرکت عظیم مردمی منعکس شود و همواره در صدد کم‌رنگ و بی‌اهمیت جلوه دادن این حرکت عظیم است.

خوش‌منظر در خاتمه گفت: سال‌های قبل، پیاده‌روی اربعین در ایام منتهی به اربعین رونق داشت، اما امسال شاهد هستیم از اوایل ماه صفر و حتی قبل‌تر از آن پیاده‌روی اربعین در کشور ما آغاز شد، لذا ضرورت دارد موکب‎های اربعین همه تلاش خود برای خدمت‌رسانی به زائران را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha