فعالیت بیش از ۲۰۰ موکب کانون‌های مساجد در اربعین
کد خبر: 4165727
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

فعالیت بیش از ۲۰۰ موکب کانون‌های مساجد در اربعین

جانشین ستاد اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی توسط این کانون‌ها در موکب‌های اربعین حسینی گفت: مواکب کانون‌های فرهنگی هنری تا یک روز بعد از اربعین حسینی برای خدمت‌رسانی به زائران دایر خواهند بود.

محمد چگنی‌نژاد، جانشین ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشوربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد لرستان، محمد چگنی‌نژاد، جانشین ستاد اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز، هفتم شهریورماه در سخنانی گفت: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بنابر وظیفه ذاتی خود، امسال نیز در حوزه‌های فرهنگی و هنری و خدمت‌رسانی در ایام برگزاری پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی، هم در داخل کشور و هم در کشور عراق، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

وی افزود: امسال بیش از 200 موکب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰ موکب در کشور عراق و ۱۵۰ موکب در داخل کشور مستقر هستند. همچنین در بین‌الحرمین و در طول مسیر نجف به کربلا گروه‌های سرود، تئاتر خیابانی و مواکب عرضه محصولات فرهنگی هنری در قالب‌های چند‌رسانه‌ای به همت اعضای کانون‌های مساجد برپا شده است تا به‌وسیله زبان هنر، فرهنگ عاشورایی تبیین شود.

جانشین ستاد اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: مواکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مرزهای خروجی شامل تمرچین، باشماق، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه و در دو مرز ورودی کشورمان شامل میرجاوه و ریمندان دایر شده‌اند که تا بعد از اربعین حسینی برای خدمت‌رسانی به زائران برپا خواهند ماند.

وی با بیان اینکه محل فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسیرهای مختلف پیاده‌روی اربعین حسینی در کشورهای عراق و ایران است، تصریح کرد: مواکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حمایت مردمی و خیرین دایر شده است.

چگنی‌نژاد افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به اعتبار جایگاه مردمی که دارند در ایام اربعین حسینی در کشورهای عراق و ایران، در خدمت زائران حضرت سیدالشهدا(ع) بوده و در کنار سایر جریانات خودجوش مردمی، در تلاش هستند خدمتگزاری شایسته‌ای را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) داشته باشند.

جانشین ستاد اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: حمایت‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مواکب کانون‌های مساجد شامل شاخص‌های فرهنگی هنری چون در اختیار قرار دادن محتوای فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha