برپایی غرفه قرآنی در موکب انصارالحسین(ع) اسدآباد
کد خبر: 4166269
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹

برپایی غرفه قرآنی در موکب انصارالحسین(ع) اسدآباد

مسئول موکب انصارالحسین(ع) در اسدآباد با اشاره به برپایی غرفه قرآنی در این موکب گفت: در راستای گرامیداشت جایگاه قرآن کریم، تلاوت سوره فجر و تلاوت یک صفحه از قرآن به نیت امام حسین(ع) انجام می‌شود.

موکب انصارالحسین(ع) اسدآباد

هوشنگ نادری، مسئول موکب انصارالحسین(ع) اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه این موکب به‌عنوان یکی از ۱۶ ایستگاه‌ صلواتی شهرستان از ۱۱ تا ۱۹ شهریورماه آماده پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران حسینی است، گفت: این موکب با دو هزار پرس غذای گرم در هر وعده صبحانه، ناهار و شام از زائران حسینی پذیرایی می‌کند؛ همچنین میان‌وعده میوه، چای، قهوه در شب در بین زائران توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری نماز و مراسم سینه‌‌زنی، پاسخگویی به سؤالات شرعی با حضور روحانیون، غرفه دفاع مقدس، غرفه کودک، غرفه قرآن از برنامه‌های این موکب برای زوار حسینی است.

مسئول موکب انصارالحسین(ع) اسدآباد در ادامه با اشاره به بی‌حرمتی صورت گرفته به ساحت قرآن کریم در کشورهای اروپایی گفت: در راستای گرامیداشت جایگاه قرآن کریم در غرفه قرآنی موکب، تلاوت سوره فجر و تلاوت یک صفحه از قرآن به نیت امام حسین(ع) انجام می‌شود.

نادری ادامه داد: همچنین در غرفه دفاع‌ مقدس از راویان برای روایت حماسه‌های دفاع مقدس، معرفی کتاب‌ها و نویسندگانی که درباره‌ شهدای شهرستان نوشته شده است انجام می‌شود. در غرفه کودک، بازی مار و پله پیش‌بينی شده است تا کودکان با این بازی با نتیجه کارهای خوب و بد آشنا شوند و غرفه نمایشگاه کتاب و فروش کتاب هم در صورت تأمین جا از برنامه‌های موکب است.

وی گفت: موکب انصارالحسین(ع) در محوطه ساختمان آموزشی و دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برای دومین سال برپا می‌شود و هزینه‌های این موکب از طریق کمک‌های مردمی و خیرین تأمین و همه کارها به دست مردم انجام می‌شود و ادارات زیرساخت‌ها را برای این موکب آماده کردند و از ستاد اربعین شهرستان برای همکاری با موکب باید تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha